Eirik L Startet 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2014 Så en amerikansk video der man reparerte ett hull i ett glassfiberskrog. Det fine var at man la på en plastfolie på utsiden (som form). Gelcoaten ble malt rett på denne fra insiden. Og på grunn av materialets beskaffenhet så slapp gelcoaten uten bruk av wax. Har noen peiling på hvilken materiale dette er? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Jeg bruker ofte vanlig plastfolie som "slippmiddel" for polyester og epoxy i stedet for voksining. Fungerer perfekt på plane eller nesten plane flater. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Maruma Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Du kan i utgangspunktet bruke en vanlig plastfolie, men jeg vil vel tippe at det de brukte er mylar. Uansett ville jeg brukt slippmiddel ved støping :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eirik L Svart 5.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 Mylar altså.. noen som vet hvor en kan skaffe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=mylar&_sacat=0&_from=R40 Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 Gladpack fra Rimi gjør samme nytta. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 Og slippmiddel er bare unødvendig søl når du bruker plastfolie. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lucky Silver Svart 8.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2014 (redigert) Vil ikke varmen fra herdeprosessen smelte vanlig plastfolie? Eller i beste fall lage rynker i folien slik at det blir ditto rynker i epoxy-/glassfiberstøpen? edit: Tenker da på støping uten gelcoat mot folien... Redigert 8.Januar.2014 av Lucky Silver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 8.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2014 Er formen bra, trenger du heller ikke slipp middel. Woks 5-6 ganger så holder det i massevis Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
NilsPils Svart 9.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2014 Vil ikke varmen fra herdeprosessen smelte vanlig plastfolie? Eller i beste fall lage rynker i folien slik at det blir ditto rynker i epoxy-/glassfiberstøpen? edit: Tenker da på støping uten gelcoat mot folien... Det har jeg aldri merket som problem. Men det blir ikke veldig varmt når en ikke bygger svært tykke lag. Jeg bruker alt fra klar tape, til litt tykk folie av typen bygningsplast, avhengig av arbeidets art. Farget plast (eks. pløastposer) bør en unngå da fargestoffet gjerne smitter av. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.