Jump to content

trenger tips ifb med feil på tilt Suzuki df70

waroo

Recommended Posts

Jeg har altså en Suzuki df 70 som ikke vil gå hverken opp eller ned på tilten. Dette gjelder styrt fra gasshendelen. Bryteren for tilt på selve motoren er koblet fra , så jeg vet ikke om den ville virket fra den bryteren. Når jeg skal tilte motoren kommer det klikk fra releene både opp og ned.

Jeg har testet om selve tiltmotoren virker ved å koble den rett på et batteri. Da funker den både opp og ned, når jeg reverserer pluss og minuspolene. Så feilen er ikke selve tiltmotoren eller hydraulikken.

Jeg har også tatt av begge releene og målt kontinuitet som beskrevet i manualen . Jeg får forskjellige målinger , releene gir altså ikke samme resultat. Jeg mistenker derfor at det ene er defekt, mens det andre virker. Men da skulle etter boka motoren tiltet i alle fall den ene veien. Det ene releet gir korrekte målinger.

Er det noen som har noen tips her. Spenningen på batteriet er 12,9 V . Det er nok til å starte selve motoren, og burde være nok for tilten også .

litt rådløs .... .HJELP PLEASE .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...