Jump to content

Tau i propellen

skorpo

Recommended Posts

Så fekk eg oppleve det at båten ikkje kom til lands, men sat fast i eit tau som hadde slite seg frå kaiet under ein av stormane i haust.
Eg vil berre takke Båtplassen som har formidla det tipset å ha ei baufil liggande for å skjere laus tau frå propellen. Kniv på tjukt nylontau ville ikkje gjort same nytten. Baufila skar lett av tauet, så eg fekk padla til lands, og fekk skore tauet laus frå propellakslingen.

Får av og til tau i propellen, særlig ifb fiske. Har en V formet kniv på et langt skaft. Når jeg får tau i propellen prøver jeg først og fiske opp/få kontroll på evt løse ender. Kapper disse ned v-kniven så nærme propellen så mulig. Sjekker nøye rundt roret. Ligger tauet rundt roret & propellen er man i deep shit hvis man kopler i. Går så for sakte fart inn i smult farvann hvor jeg kan åpne inspeksjonsluken og fjerne resten.

Folk som bruker blått flytetau på fiskeredskaper står meget lavt i kurs hos meg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...