Jump to content

Mitt smykke

Ternen32

Recommended Posts

Mange påstår at trebåt er det samme som å påta seg et uendelig arbeid, samt at de lekker.

Jeg vil si at hvis du har en trebåt i god stand, så er det ikke noe spessielt mer arbeid med den en med en plastbåt Desuten si finnes det neppe noen plastbåt som er mer holdbar enn en trebåt.

Selv har jeg de siste årene hatt trebåt, jeg beregner en uke med puss før båten er klar for sjøen. Det viktige med trebåt er å få den tidligst mulig ut på vannet, for å slippe at båten sprekker opp. Den båten jeg har nå er fra 1968, har en 24 HK Farymann diesel med Hurth gear.

Den er i skrivende stund klar til og settes på vannet.

Arbeidet jeg har lagt i den i år er skraping og nytt bunnstoff samt litt finpuss

:sailing:

Bilder finnes her

http://groups.msn.com/Trebaat/shoebox.msnw

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Fin båt du har Celzeron, og velkommen til baatplassen forresten. Enig med deg at arbeidsomfanget med å holde en plastbåt i prima stand også krever mye arbeid. Se mitt innlegg "Skrapt til skinnet" fra fredag for å ilustrere omfanget. Nå gjør man jo ikke en slik jobb periodisk, si hvert år eller hvert 5. En slik jobb gjøre 'en gang på en plastbåt. Forøvrig har jeg inntrykk av at plastbåtfolket ofte bruker vel så mye tid på båtpuss om våren som trebåtfolket. Ihvertfall gjør jeg det.

Lykke til med sjøsettinga. Sjøl setter jeg ut til helga.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Kun en ting å si, " Bærre lækert". :flag::flag:

Som selv skal ha "tuppevare" igjen, men som fryder seg når han ser velholdte "barkebillefeller".

Mariell

Som ikke får bestemt seg OM og eventuelt HVA skal handle iår

vlagets kval, valgets kavl

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Mange påstår at trebåt er det samme som å påta seg et uendelig arbeid, samt at de lekker.

Jeg vil si at hvis du har en trebåt i god stand, så er det ikke noe spessielt mer arbeid med den en med en plastbåt

fullstendig enig! *hver* gang eg forteller noen at vi har en trebåt, så sier de

ting som "ja, da har du nok å henge fingrene i!" eller "er ikke det fryktelig mye

arbeid?". har så langt sagt ting som "jeg liker godt å stelle og pusle, jeg", men

har etterhvert kommet fram til at her må det voksenopplæring til, og kommer

fremover til å svare som følger:

"å pusse opp en trebåt er kan lett bli mye arbeid, jmf å pusse opp en leilighet.

å holde en trebåt ved like er *ikkje* mye arbeid, jmf å vaske en leilighet."

barx

ps) fiiin båt du har, og så velstelt! kos deg på fjorden!

• 8 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...