Breines Svart 13.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Da va jeg kommet på fiske, og har satt garn. Håper på fangst til i morgen :) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Gratulerer Breines med nytt styrhus og fin "Hemnessjark". Styrhuset ditt ble skikkelig bra. Skitt fiske og God Påske! Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Flott jobb, styrhuset passet sjaken bra, god påske og skitt fiske Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Breines Svart 22.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Takker for det! Litt fisk blei det og: Men en utfordring å dra garn uten renne, så det blit neste på lista: Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Knallbra!! Har fulgt hele tråden. Har tjukkeste slekta samlet i Harstad og er derfor spesielt patriotisk. Skitt fiske! Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Breines Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Prøver meg på å lage garnrull (eller kort som det heter der jeg kommer fra) : Her er en av akslingene jeg skal tre lager på og stikke inn i selve rullen. Sitér dette innlegget Link to post
Breines Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Moro med litt lokalstoff her da :), ser jo nesten egen byggeplass på noen bilder. Godt jobba, stå på! Sitér dette innlegget Link to post
Breines Svart 14.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2014 Dreiet og presset inn to 80mm brede nylonkubber. Disse er satt presset i hver ende av et mindre rustfritt rør som står mellom dem. Dette for at nylon ikke skal gli inn i rullen. I hver ende er det freid en lagerpassning. Resultatet er en rull som roterer mens endeflatene står i ro. Disse er gjenget (M8) for å skru i selve gaffelen. Sitér dette innlegget Link to post
Breines Svart 19.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Da var ramma på plass. Har brukt 3mm som er skjært med vinkelsliper. Sidene og frontleppa er knekt i plateknekke for å unngå å sveise for mye å få 'hetebølger'. Gjenstår å bøye 40mm rør til to identiske buer som skal styre garnet inn på rulla. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.