SveinOlav93 Startet 9.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Januar.2014 Hei har i dag begynt å skjære ut dobbeltbunnen etter å ha lest mye her inne. Lurer på om brønnen som er midt i båten er støpt fast etter litt problemer i dag med å få denne ut? Kjøpte båten for noen mnd siden ribbet. Lurer på om noen har kalesje og kalesje stenger til denne? Og om anbefalt motor? Planen er å ha 4takt Mvh Svein OLav Sitér dette innlegget Link to post
SveinOlav93 Svart 9.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2014 Sitér dette innlegget Link to post
SveinOlav93 Svart 9.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2014 Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 11.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2014 Det skummet der er kjent for å trekke mye vann ja, du må bare huske å stive opp skroget nå da, støpe inn spant(er) slik at skroget ikke blir for svakt og ustabilt i vannet.Nordkapp er knall fine båter selv de gamle er nydelige daycruiser båter.Ligger utrolig rolig å pent i vannet og tåler mye Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
SveinOlav93 Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Tenkte å støpe skroge litt tjukkere nedi dobbeltbunnen så støpe inn spanter. Var tenkt å få gravd ut alt skummet i dag, men såg ut vinduet i dag å då var det kommet snø å dritt.... Så får se ka morgendagen bringer:-) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Mye vann i , lekkasje i et sted? Eg skal følger med ....;-) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
SveinOlav93 Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Var en sprikke oppi båten så noe kommer nok der i fra, men kjente da eg kjøpte båten at den var tung, så rekna me det var en del vann i den, så planen er å ta vekk alt å forsterke, så lage en "inpeksjonsluke". Så eg kan lense viss det kommer inn noe der Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Skjønner, husk å lage hull i nye spanten slik at vannet kan renne bakover hvis du skal ha luke bak. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
SveinOlav93 Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Jepp:-) Sitér dette innlegget Link to post
SveinOlav93 Svart 15.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Har vert litt dårlig me oppdateringer de siste dagene men snøen kom men fekk gjort litt i går også dag Sitér dette innlegget Link to post
SveinOlav93 Svart 15.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Tenkte å få ut resten i morgen, men tenkte å ligge noen lag me glassfiber i bunn og opp på sidene før eg støyer nedi spantene, er det lurt? Så lurte eg på om det må vere så og så varmt i vêret før en ska støpe??? Sitér dette innlegget Link to post
SveinOlav93 Svart 7.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2014 Har ikkje skjedd så mye i det siste, har gjort klar til støp så no er det bare å vente på temperaturen skal stige:-) fikk en 50hk av svigerfar men den var ikke til å redde motoren va stått i ro i5-6år å den satt.. Så no er det å se etter ny motor, viss noen har eller vet om er det bare å si fra:-) 70-115 hk 2 takt er inntressert. Ikke johnson :-p Sitér dette innlegget Link to post
Kaize Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Jeg lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg med målene til rutene i vindskjermen til en nordkapp 16.5? Rutene røyk etter havari i fjor høst. Sitér dette innlegget Link to post
Freddvall Svart 19.November.2015 Link til dette innlegget Svart 19.November.2015 Flott prosjekt! Få ut mer bilder og informasjon. .. Sitter med samme jobb foran meg i vinter! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.