Bisse Svart 19.April.2016 Link til dette innlegget Svart 19.April.2016 Jeg har en Eber D4 som kun vil gå på full fart. Har sjekket alt av ledninger mellom temp. føleren (visuelt) og varmeren, og alt så ok. Skrur jeg ned stopper den bare. Noen som vet hva dette kan være? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
I.M.S. Svart 19.April.2016 Link til dette innlegget Svart 19.April.2016 (redigert) Kan muligens være feil i bryter eller temp. føler. Mål spenning mellom brun/hvit og grå/rød(pot. meter i bryter) når varmer er påslått. Bør være ca 2,6 volt ved bryter på maks og ca 2,4 volt med bryter på min. Mål også mellom grå(temp. sensor) og brun/hvit, ligger normalt på ca 2,48 til 2,5 volt ved romtemp. (20 grader). Denne endrer seg avhengig av stigende eller fallende omgivelsetemp. Er det en Wherle sentral, forekommer det at denne registrere signal fra bryter eller temp. føler som noe helt annet enn disse verdier, og kan oppføre seg "merkelig" Effektregulering skjer når "verdien" fra temp. føler kommer i nærheten av "verdien" fra pot. meter i bryter, og effekten skal normalt "trappe" ned over 3 trinn for så og stenge av dersom temp. fremdeles stiger, eller du gradvis reduserer ønsket temp. innstilling. Redigert 19.April.2016 av I.M.S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Da har jeg "mekka" meg verktøy. Spent på om det fungerer! :) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Capt.Yorgoz Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Tillater meg å løfte dette emnet. Jeg har slitt med min D4 fra 07 som jeg kjøpte brukt for 1,5 år siden. Den starter bare noen få ganger. Dvs. Når jeg slår på bryteren merket varme (gammel modulator) så lyser den rødt men absolutt ingenting skjer. Den har stått på med lys et helt døgn, men helt uten å gi livstegn. Så dagen etterpå, starter den med en gang. Har lest på forumet om å generere feilkoder med å koble bort drivstoffpumpen for så å starte den 5 ganger. Da ligger det 5 nye koder å den evt. Gamle koden er slettet siden den bare kan lagre 5 om gangen. Målt god spenning over 12V så det kan ikke være dette heller. Startet den med motor i gang ca 13,6 V men still no cigar. Har kjøpt ny gløde gitter å har glødeplugg fra en annen D2 som jeg tenker å prøve. Kjøpte service kit med pakninger til brenn kammeret så jeg tenker åpne den. Men har dere noen tips til hva jeg burde se etter? Noen andre som har opplevd samme symptomer? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 WESS skrev On 10.1.2014 at 13.21: En ny "hjerne"/elektronikkboks koster ca 3600. Ser at det er en gammel tråd, men spør likevel : Hvor fikk du tak i den nye hjernen henne ? Min egen hjerne oppfører seg og merkelig med jevne mellomrom, og gir da feilkode 062. Greier alltid å lure den i gang igjen med å cleare den osv, men tror den er moden for utskiftning uansett. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
I.M.S. Svart 25.April.2017 Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Styrenheter for Airtronic D2/4/5 12 og 24V er stort sett alltid på lager her hos meg i Sandefjord, men feilkode 62 tyder jo på feil i manøverbryter så du bør kanskje få testet styrenhet før du bytter den. Dog, dersom du har Wherle styrenhet, har denne feilkoden ofte vært problem med styrenheten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.