smal-hans Startet 10.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 10.Januar.2014 Så på en båt med ovennevnte motor i dag. Båten har stått på land i 3-4 år. Startet opp motoren kjapt, og den kom overraskende fort og olja var fin. Men skrudde ut peilepinnen på gearet og konstanterte at olja var tykk og nesten melkehvit. Jeg lurer derfor på om gearet har kjøling via kanaler fra sjøvannskjølinga påmotoren, eller er det over hode ikke vannavkjølt? Hva kan ellers være årsak til vann i gearolja? Kan det rett og slett bare være kondens i gearkassa etter flere år på land. Så vidt meg bekjent har ikke gearet ståttunder vann....tror jeg da... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2014 Det vanligste er vel vann utefra, ikke uvanlig at båter som står på land en tidfår en del vann i kjølen. Om det er vannkjøling på gearet så bør du kunne se slanger inn og ut relativt lett. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Retox_93 Svart 10.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2014 Nei. det er ikke vannavkjølt. . Byttet girkasse på min 3QM som er så å si samme motor bare med 1 ekstra syl og det er ikke noe kjøling der Sitér dette innlegget Link to post
smal-hans Svart 10.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2014 Så da er dette egentlig ikke et problem med andre ord? Bare å skifte olje et par ganger å tut å kjør? Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 10.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2014 Det ville e prøvd vertfall vis det var min Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 22.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2014 vet dere om girkassa fra 2gm 2 sylinder passe på 3gm 30 3 sylinder? Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 22.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2014 Vis du finner fram hva som står på skiltet på girkassa så kan mi bli helt sikre. Men er ganske sikker på at passer overrens . Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 etter boka så heter giret Kongegear KM2A.Vribar propell Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 Sjekk på motoren. Da det kan være forskellige gir. Står et skilt på selve girkassa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.