SveinOlav93 Startet 11.Januar.2014 Del på Facebook Startet 11.Januar.2014 Sitter å lurer på hvilken motor å størrelse på min Nordkapp 16 Vil ha så nytt som muligt, helst 4 takt Tenker på str 50-90 hk Vil helst ikke ut me så mye mer en 30.000kr Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 11.Januar.2014 Del på Facebook Svart 11.Januar.2014 Hva skal du bruke båten til? Hvis det er fisking og mye kjøring i sakte fart ville jeg gått for en 4 takter. Mye kjøring på full fart\vannsport ville jeg gått for en Yamaha 90 2takt eller lignende. Har selv en Nordkapp 17 med gammal Yamaha 85,har vært veldig fornøyd med den. Jeg fisker mye,men har en Yamaha 8hk på brakett ved siden av til trolling. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 11.Januar.2014 Del på Facebook Svart 11.Januar.2014 Som Lars K. spør om hva skal båten brukes til?Fiske, koseturer og mye sakte og eller putring på tomgang, så ville jeg valgt en 4t og da ikke noe mindre en 70-75hk hvis du ønsker å kunne få den i plan med noen passasjerer.Er det til lek og morro med vannski, tube osv, ville jeg nok godt for en 2t 75-90hk Denne med 115hk 2 tak og med 2 karer på til sammen over 200kg og 70 liter bensin, som ballast klarte vi 43-44knop Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
kent!! Svart 12.Januar.2014 Del på Facebook Svart 12.Januar.2014 Har selv 90 hk 2takt på min norkapp. kunne ikke tenkt meg noe mindre motor. Går fint opp i plan med 4 voksne ombord og ligger bra i vannet med den motoren. Det er en 98 mod evinrude v4 Sitér dette innlegget Link to post
SveinOlav93 Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2014 Blir litt forskjelligt fisking, å små turer rundt i skjærgården , vann sport å div. Men 90hk burde gå fint uten å forsterke akterspeile? Har hørt disse båtene er godkjent for100 Å akter ser heilt fint ut, uten noe sprikker å sånt. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 12.Januar.2014 Del på Facebook Svart 12.Januar.2014 Husker jeg ikke helt feil var det vel 65-70hk den var godkjent for, men med en enkel forsternknig klarer denne fint 90-115hk uten at det skal være noen fare, disse båtene har et solid akterspeil Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
SveinOlav93 Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2014 Hvordan forsterkning da? :-) Ka er forbruke på 2t 75-100hk? Sitter å lurer på noe, svigerfar har en gammel johnson 50hk som eg kunne få. Trenger sikkert en overhaling å sånt, men lurer litt på ka fart det er med en 50 hk å ka forbruk? Vet det er liten motor men tenkte eg kunne ha denne ut sesongen viss det ikke er for mye å gjøre me den, for da er det mer penger til oppussing :-) Sitér dette innlegget Link to post
SveinOlav93 Svart 17.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.