Jump to content

Nordkapp 16, hvilken motor og størrelse?

SveinOlav93

Recommended Posts

Hva skal du bruke båten til?

Hvis det er fisking og mye kjøring i sakte fart ville jeg gått for en 4 takter.

Mye kjøring på full fart\vannsport ville jeg gått for en Yamaha 90 2takt eller lignende.

Har selv en Nordkapp 17 med gammal Yamaha 85,har vært veldig fornøyd med den. Jeg fisker mye,men har en Yamaha 8hk på brakett ved siden av til trolling.

Som Lars K. spør om hva skal båten brukes til?
Fiske, koseturer og mye sakte og eller putring på tomgang, så ville jeg valgt en 4t og da ikke noe mindre en 70-75hk hvis du ønsker å kunne få den i plan med noen passasjerer.
Er det til lek og morro med vannski, tube osv, ville jeg nok godt for en 2t 75-90hk

bilde

Denne med 115hk 2 tak og med 2 karer på til sammen over 200kg og 70 liter bensin, som ballast klarte vi 43-44knop

bilde

Ha en fin dag

Hvordan forsterkning da? :-)

Ka er forbruke på 2t 75-100hk?

Sitter å lurer på noe, svigerfar har en gammel johnson 50hk som eg kunne få. Trenger sikkert en overhaling å sånt, men lurer litt på ka fart det er med en 50 hk å ka forbruk?

Vet det er liten motor men tenkte eg kunne ha denne ut sesongen viss det ikke er for mye å gjøre me den, for da er det mer penger til oppussing :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...