Jump to content

Sleipner fjernkontroll, hvilke vinsjer kan styres med knappene?

gluppø

Recommended Posts

Hei

søker hjelp her da det sikkert er mange som har gode erfaringer, jeg har fått montert en sleipner baugthruster med fjernkontroll også fra sleipner, på denne er det også knapper til ankervinsj. Ankervinsj er noe jeg skal montere til våren.

For å da kunne bruke samme fjernkontroll er det et spesielt merke jeg da må ha på vinsjen og er det ellers andre ting som må taes hensyn till eller kjøpes?

Håper på informative svar og gleder meg somen unge til våren.... :-)

Hei,

Du kan bruke både Ilas og Engbo. Sikkert flere også. Det er bare koblingen till radioenheten som ,å være riktig. Engbo er kjøpt opp av Sleipner og leverer integrerte systemer.

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Hei,

antar du har RC-11E fjernkontrollen fra sleipner. Jeg har akkurat kjøpt den samme og skal installere denne på min Sleipner baugpropell og en Engo ankervinsj som jeg også monterer nå.

Fikk beskjed av Sleipner at jeg da må sette inn to releer for å endre fra plussstyring (som RC-11e gir) til minus styring (som engbo vinsjen trenger). (F.eks Wehrle 20200100). Enkle små saker som ikke koster stort. (se vedlagt bilde)

Alternativet var å kjøpe Engbo fjernkontroll, men da må du også kjøpe en separat mottaker for å sette på baugpropellen (totalt 3800,- vs. ca.2000,- for RC-11E).

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...