Galaxyseil Startet 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 12.Januar.2014 Hei, Jeg har en Antares 580 og vil bruke den til å fiske på sjøen. Det skal være mest dagsturer med 3-4 timer om vinteren og 10-12 timer når dagene blir langere med pilking, jigging og kanskje litt trolling. Her er noen spørsmål som jeg har fra dere som har mere erfaring enn jeg som en nybegynner. 1-Trenger man varmer med tanke på at man står utenpå pilothuset meste tiden? 2- Er varmer løsningen for å fjerne vanndamp på innsida og is på utsida? 3- Hvike alternativer har man for å løse problemene på spørsmål 2 ? 4- Hvis jeg bør installere dieselvarmer, hvilke av Eber D2 eller D4 passer best? All hjelp, erfaringer og tips tas imot med stor takk. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 1. Litt usikker på hva som menes her, men må jo være greit å kunne gå inn i ett oppvarmet rom når man er ferdig med fisket, behagelig å kunne tørke klær 2. Ja, du vil få redusert problemet med is og dugg, du kan evt lage luftrør opp mot frontvinduet som en defroster 3 . Varmeapparat på parafin, bensin eller diesel, evt elektrisk varmevifte. 4. Til denne båten bør du nok ikke ha større enn eber d2, dette pga liten og tett kabin, lett å varme opp. En større varmer vil bare sote ned fordi den jobber på veldig lav effekt. Det er vel bensin påhengs på båten, det betyr at du må ha en separat tank til varmerens drivstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Enig med Janoho i det han skriver. Også dette om størrelsen på varmeren. Er det lagt opp rør i båten din gjør det ting mye enklere. Men disse leveres også med varmer som ekstrautstyr leser jeg. Så dette finner du ut av. Bare husk at selve varmeren må monteres så adskilt fra bensintank som overhodet mulig. Sjekk opp hvor og hvordan Hobby Boat AS monterer disse. Sitér dette innlegget Link to post
Galaxyseil Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Takk til janho og Folk I Båt Er enig med dere om D2 passer best , men i følge Ebers informasjon D2 er ikke kompatibel med biodiesel men D4 er 100% kompetibel. Betyr det at de anbefaler D4 og ikke D2 når det gjelder biodiesel. http://www.eberspaecher.com/en/fuel-operated-heaters/product-portfolio/air-heaters/products.html Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.