Jump to content

Blinkskudd fra gamle årganger av Båtmagasinet

Gew77

Recommended Posts

Telex i båten hadde vært noe ja! Artig med gamle båtblader, men jeg for min del må innrømme at jeg har kastet alle mine. Rundt 15 årganger av Båtmagasinet pluss et utall andre båtblader. Samt minst dobbelt så mange bilblader fra den tiden bil var tingen. Kjekt å ha, men det tar jo forferdelig mye plass da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Skulle gjerne tatt vare på de, men har ikke plass. Lar en båtinteressert kompis arve de videre:)

Men det er moro å lese nybåttester av de båttypene en nå vurderer å kjøpe.

Leste en artikkel om en trebåt igår. Den var vel et par og tjue fot. Et bilde av den i båsen sin hadde følgende tekst (fritt etter hukommelsen): Før var den en stor båt i havna, men nå blir den nesten borte med de store plastbåtene på hver side.

De store plastbåtene var en Summer Family 27 og Nidelv 26... Inntrykket av hva som er stort har utviklet seg noe..

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Noen bilder fra Båtmagasinet 1989 og 1992.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Guest Avmønstret#

Hentet en stabel med norske båtblader fra midten av 70 tallet og litt ut på 80 hos foreldrene mine i jula. Og også en del av de engelske.

I perioder var det tydeligvis bare ett norsk båtblad på markedet da de reklamerte med å være eneste norske båtbladet.

-----------------

Morsomt med "årets båtparade" som har gjennomgang av alle båtene som er tilgjengelig på markedet det året. Ikke alt som ble suksess for å si det sånn.

Og må si det rett ut, de engelske båtbladene var gode dengang, og er jaggu gode fortsatt. Å kjøpe norske båtblad blir nesten veldedighet.

Vet det har vært en artikkel om elwaro 30 i et gammelt båtmagasinet , hadde satt veldig pris på om noen ville legge ut den artikkelen hær. Eller kanskje solgt bladet til meg ? Er også på jakt etter gamle salgsbrosjyrer for elwaro 30 , gjerne med prisliste

Den Elwaroen ligger på Sætre i Hurum med samme eier!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...