Gew77 Startet 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2014 Var så heldig og fikk arve 2 banankasser med Båtmagasinet fra 80 og 90 tallet av en kollega. Vil prøve å dele noen blinkskudd derfra her:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Pksp Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Fattern har posevis av båtblader på loftet. Tror det rangerer fra sent 80 til sent 90 tallet. Morro å lese tester av båter som nå er blitt eldre :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Ja, gamle båtblader er artig. Selv har jeg komplette årganger av Båtmagasinet tilbake til -88 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
valvolainen Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Vokst opp med yachtworld på 80 tallet. Lure på om de ligger på loftet hos a mor enda? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Telex i båten hadde vært noe ja! Artig med gamle båtblader, men jeg for min del må innrømme at jeg har kastet alle mine. Rundt 15 årganger av Båtmagasinet pluss et utall andre båtblader. Samt minst dobbelt så mange bilblader fra den tiden bil var tingen. Kjekt å ha, men det tar jo forferdelig mye plass da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gew77 Svart 15.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Skulle gjerne tatt vare på de, men har ikke plass. Lar en båtinteressert kompis arve de videre:) Men det er moro å lese nybåttester av de båttypene en nå vurderer å kjøpe. Leste en artikkel om en trebåt igår. Den var vel et par og tjue fot. Et bilde av den i båsen sin hadde følgende tekst (fritt etter hukommelsen): Før var den en stor båt i havna, men nå blir den nesten borte med de store plastbåtene på hver side. De store plastbåtene var en Summer Family 27 og Nidelv 26... Inntrykket av hva som er stort har utviklet seg noe.. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Teerex Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 (redigert) Noen bilder fra Båtmagasinet 1989 og 1992. Redigert 15.Januar.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
FM 8-12 Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Noen som har test av fjord 27 ac/ selcruiser 27?? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Så artig å se disse gamle artiklene. Vekker minner. Slik DECCA 4500B navigator med repeater på fly hadde opphavet i sin P35 på slutten av 80-tallet. Den fungerte veldig bra så lenge signalene var bra. Du verden som ting har forandret seg på relativt kort tid... Pøs på med flere bilder. Dette er gøy :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Guest Avmønstret# Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Hentet en stabel med norske båtblader fra midten av 70 tallet og litt ut på 80 hos foreldrene mine i jula. Og også en del av de engelske. I perioder var det tydeligvis bare ett norsk båtblad på markedet da de reklamerte med å være eneste norske båtbladet. ----------------- Morsomt med "årets båtparade" som har gjennomgang av alle båtene som er tilgjengelig på markedet det året. Ikke alt som ble suksess for å si det sånn. Og må si det rett ut, de engelske båtbladene var gode dengang, og er jaggu gode fortsatt. Å kjøpe norske båtblad blir nesten veldedighet. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 (redigert) Hugsar godt den episoden med han som gjekk på grunn med buksa nede. Blir flira til dette den dag i dag her i traktene Måtte ha vore litt av ei oppleving for skipparen Legg gjerne ut meir, artige gjensyn. Redigert 15.Januar.2014 av sunnmøre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
frank_berger Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Hugsar godt den episoden med han som gjekk på grunn med buksa nede. Reagerte på at han lå og dorga og så slo av til 12 knop. Hehe. Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
idars Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Vet det har vært en artikkel om elwaro 30 i et gammelt båtmagasinet , hadde satt veldig pris på om noen ville legge ut den artikkelen hær. Eller kanskje solgt bladet til meg ? Er også på jakt etter gamle salgsbrosjyrer for elwaro 30 , gjerne med prisliste Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
sunnmøre Svart 16.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2014 Reagerte på at han lå og dorga og så slo av til 12 knop. Hehe. Trur nok det er journalisten som har svikta litt den gongen (også) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2014 Vet det har vært en artikkel om elwaro 30 i et gammelt båtmagasinet , hadde satt veldig pris på om noen ville legge ut den artikkelen hær. Eller kanskje solgt bladet til meg ? Er også på jakt etter gamle salgsbrosjyrer for elwaro 30 , gjerne med prisliste Den Elwaroen ligger på Sætre i Hurum med samme eier! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
idars Svart 16.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2014 Tydelig at han er fornøyd med båten da , selv er jeg veldig fornøyd med vår båt. Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Pequod Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 Hvis noen andre skulle komme på den vanvittige tanken å kaste gamle båtblader, så kan jeg mer enn gjerne fungere som søppelkasse! :-) Spesielt hvis det er utgaver som omtaler Nidelv-båtene! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Gew77 Svart 23.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2015 Fått litt påfyll av eldre årganger og poster litt mer her: Er det Dan Børge?:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Fyrlykten Svart 23.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2015 Nostalgi dette her da Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
boble65 Svart 23.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2015 Tro om det finnes test av mørebas 8400 en plass.. I min ungdom hadde jeg så fantastisk lyst på en slik Sandøy tresnekke på 32 fot. Meget pen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 23.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2015 Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Gew77 Svart 23.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2015 Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
bert Svart 23.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2015 Her et bilde fra første Blad. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 23.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2015 Det bladet har jeg liggende på loftet! arva det av en bekjent da jeg var 12 år! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
bert Svart 23.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2015 Folk koste seg i 1989 også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.