Jump to content

Hvor kan jeg få tak i båtmaling m fargekode 3950 til Uttern S56

BGOS

Recommended Posts

Jeg har en Uttern S 56 med blått skrog. Skroget er i glassfiber og har over tid blitt veldig slitt og det er fremstår som veldig lite pent, men dog ingen "hull" i gelcoat", bare riper og slitasje. Jeg ønsker derfor å male skroget over vannlinjen og opp til fenderlisten på nytt slik at det ser litt bedre ut en i dag. Jeg ser at det finne flere typer båtmaling og topcoat som kan brukes for å male et skrog som har vært malt før men jeg sliter litt med å finne noen som selger akkurat denne fargekoden. På vanlig maling og lakk til bil kan man få blandet opp den fargen som man ønsker men det virker ikke at det er slik på båtmaling. Jeg skal male skroget med rulle. Fargen som jeg prøver å få tak i er fargen 3950, blåsvart. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Fortrinnsvis i Stavanger eller Kristiansand, alternativt om det er andre forhandlere som kan sende.

Jeg har vært i kontakt med Jotun og Sola Shipping men de kunne ikke hjelpe.

Jeg har prøvd å vannslipe en liten del av skroget med 2000 papir (ikke med maskin da) for deretter å polere opp med maskin, uten at det fikk tilbake glansen i skroget. For meg så virker det som at det er så tynt med blå farge at det hvite under skinner igjennom. Det er rett og slett ikke noe å slipe på. Jeg har fjernet dekorstripene og der er fargen dyp blå og veldig blank og fin, i områdene rundt er lakken helt matt og mye lysere. Båten har vært brukt som arbeidsbåt i et tidligere liv og har derfor fått noe hard medfart. Målet mitt er ikke fabrikkny. men bare bedre finish enn nå. Jeg er villig til å sprøyte på hvis det er det som er nødvendig, men først må jeg finne den mest hensiktsmessige lakken/topcoat og da helst i korrekt farge.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...