Draco24styling Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Det venner du deg fort til kenneth. Bare å sikte godt og gi gass Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Worry II Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Jeg har 3 meters lysåpning på min nåværende Marex 280. Det går fint ! Men de fleste regner fra midt-til midt på utrigger, da blir det for snaut med 3 meter. I Moss ligger ledige plasser noe høyere i pris, vil tro ca 10.000,- f.eks i Moss Marina. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 17.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 10.000 er ikke direkte billig, men det er innenfor hva jeg kan tåle. Blir spennende å se hvor jeg ender opp. Blir vel muligens å starte egen tråd om saken når jeg har fått kjøpt båt. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Worry II Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Ja, jeg tror de 4000 som forespeiles gjelder for foreningsdrevet, innskuddsplass (jeg betaler 3350 for det, hvor det var 28k i innskudd) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Nei. Vi har ikke innskudd Vi har forening. Som koster hele 150 kr i året. Foreningen ordner med trillebårer.slanger.vakt Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Worry II Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Foreningen ordner med trillebårer.slanger.vakt Khe..? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Var det noe feil med det worry II? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Benji Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Her kan du jo se forskjellen mellom en 770 HD, og min Consul. Bilde er tatt av Worry 2 på Koster i 2012. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Saver sommern her nå ! De beste båtene man kan få for 150-200.000 ! Enig, Benji ? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Helt enig worry. Men du vet jeg ligger på vannet, edda bædda. Tar mann alt i betraktning. Pris - plassutnyttelse i forhold til størrelse - forbruk - sjøegenskaper etc etc, ja tror ikke du kan få mer for pengene. Og ikke minst at kvaliteten på Marex er god. Om jeg ikke husker helt feil ble disse båtene solgt som 277 Holliday/Consul fra rundt 1990, da var det satt på baugspyd og standard med badeplattform, og båten var plutselig en 27 foter, men stort sett helt lik innvendig. Det finnes også en versjon 277 Consul med drev, ble solgt en slik fra din gamle marina i høst Worry. Roger - jo, rett meg om for mye feil nå. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Kenneth 81 Svart 17.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 To fine båter det der Benji! Gleder meg til jeg kan se og prøve, ikke bare kike på bilda. Det er utrolig mye fint å velge i i prisklassen rundt 150.000 kr. Det ska bli spennende å se hva jeg ender opp med, men Marex'en er en klar favoritt for øyeblikket! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Worry II Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Det der er nok for det meste rett, Benji. Det mange tar feil av er Marex 77 og 770. Min var en 77, og jeg tror den Kenneth linker til også er en 77 ? Vi må ha roger-jo på banen igjen her... Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 17.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Nye ting lærer man hver dag på Båtplassen. Hva er egentlig forskjellen på 77 og 770? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Benji Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Nye ting lærer man hver dag på Båtplassen. Hva er egentlig forskjellen på 77 og 770? Roger - jo kan sikkert ta den bedre enn meg, men vil si navnet. Om du googler marex 77, eller 770 og ser på bildene så finner du små endringer men tror jeg samme skroget. Har sett ett par båter som har byssa inne i cabin, og noen som har fått åpning i hekken og port ut til plattform, de har også passasjersete. Muligt at forskjellen på 770, og 77 er skrogfargen, ofwhite 770 og white 77. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Kenneth 81 Svart 17.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Roger - jo kan sikkert ta den bedre enn meg, men vil si navnet. Om du googler marex 77, eller 770 og ser på bildene så finner du små endringer men tror jeg samme skroget. Har sett ett par båter som har byssa inne i cabin, og noen som har fått åpning i hekken og port ut til plattform, de har også passasjersete. Muligt at forskjellen på 770, og 77 er skrogfargen, ofwhite 770 og white 77. Med andre ord ikke så veldig essensielle forskjeller. Takk for informasjonen. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Worry II Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 (redigert) Jeg har infoen om forskjell mellom 77 og 770 på jobb-pc'en, så jeg kommer tilbake med den på mandag.. Redigert 17.Januar.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 17.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Jeg har infoen om forskjell mellom 77 og 770 på jobb-pc'en, så jeg kommer tilbake med den på mandag.. Blir interesant å lese. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Worry II Svart 17.Januar.2014 Del på Facebook Svart 17.Januar.2014 Den ligger på Marex-webben, men jeg finner den ikke på denne tab..? (er ammatør, da) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 21.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Snakk om uflaks.. Sendte mail på denne nydelige Marex'en på fredag med noen spørsmål og forespørsel om litt flere bilder. Men båten ble solgt på søndag... En uke før jeg skal til Oslo og kunne kommet å sett på den Selgeren hadde hatt fem potensielle kjøpere som var å så på den på søndag og den gikk umiddelbart. Tydeligvis en populær båt! Vel vel, jakten fortsetter. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Worry II Svart 21.Januar.2014 Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Jeg fant en gammel PDF, men det står ikke når Marex 77 ble til 770 ? Den ble til 277 i 1992. Da ble den bittelitt større også: Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 21.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Uansett hva den heter så ser det ut som veldig fine båter. De har virkelig vekket "vil-ha-følelsen" hos meg! Problemet blir å finne "rette" båten for mitt budsjett. 150.000 ser ut til å være i grenseland. Med over 700 båter bygd så synes jeg at jeg sjeldent ser dem på finn.no. Sikkert ett tegn på at eierene er fornøyde med dem. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Worry II Svart 21.Januar.2014 Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 De kommer i mars/april, tro meg ! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 21.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Det passer meg bra. Starter i nyjobben 1. april så er på plass i Oslo innen da. På de få som har vært ute til nå, så ser jeg ett ganske stort sprik i motorisering. Fra 66hk og til litt over 100hk. Instinktivt så frister det jo selvsagt med størst mulig motor, det er tross alt kjekt med kraftoverskudd og man trenger jo ikke bruke alle hele tiden. Jeg regner med å gå i rolig fart, både med tanke på drivstofforbruket, og at jeg ikke er vant med hverken skjergården eller trafikken i Oslofjorden, så jeg har kanskje ikke behov for størst mulig motor. Men for liten motor kan kanskje fort bli frustrerende når været ikke samarbeider og man vil hjem med både sjø og vind imot seg. Hvor går smertegrensen? Hvor liten motor kan jeg gå for uten å risikere å "savne" noen ekstra hester? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Worry II Svart 21.Januar.2014 Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 (redigert) Hvor går smertegrensen? Hvor liten motor kan jeg gå for uten å risikere å "savne" noen ekstra hester? Jeg ville ikke sett på antall hester overhodet, Kenneth ! Motorens tilstand er mye viktigere ! Om du aksepterer at båten masjer om 8-9 knop, så er det myyye viktigere med tilstanden på maskineriet enn en knop eller to ekstra ! Redigert 21.Januar.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 21.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Det er ett godt poeng. På en såpass gammel båt som budsjettet mitt tilsier, så er jo tilstanden på motoren alfa og omega og blir sjekkpunkt numer en. Jeg spurte først og fremst for å være sikker på at det ikke er noe som blir alt for lite og bør styres unna. Ett annet poeng er jo selvsagt at en motor på 80hk i 9 knop selvsagt belastes mindre enn en på 66 hk i samme hastigheten, noe som i mitt hode gir ett håp om mindre slitasje. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.