scand26hc Startet 19.Januar.2014 Del på Facebook Startet 19.Januar.2014 Som emne sider lurer jeg på hvor forskjellige disse motorene er. Tidligere eier har ikke konservert motoren skikkelig så kjøle kanalene har sprukket. Jeg er på leit etter ei ny blokk.. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 19.Januar.2014 Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Det er ingen forskjell fordi GM lager motorene, Volvo penta lager mariniseringen. Hvis du har en ferskvannskjølt motor kan det lønne seg med å bare bytte blokk men hvis motoren har gått med sjøvann siden åttitallet ville jeg kjøpt en ny longblock og marinisert denne. Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 20.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 Oki. Ja det har kommet frem at dette har skjedd tidligere og så motoren er kun 5 år gammel. Da kan jeg Mao kjøpe en 305 blokk. Hva bestemmer antall hk i denne motoren ? Har sett mange blokker med de er oppgitt til 190 hk. Min skal ha 231? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 Det er flere ting: Hvilke topplokk har motoren? Fra 1996 kom motorene med såkalte Vortec topplokk som er betydelig forbedret både i brennkammerutforming og kanaler. Tidligere er motorene levert med mange forskjellige topper med ulik ventilstørrelse avhengig av hva den skulle brukes til. Motorene er stort sett helt like med 350 så hvis du trenger litt mere fart er dette et godt alternativ. Fra tidlig på nittitallet ble det levert motorer med rulleløftere og på slutten av nittitallet var dette standard, det har kun fordeler. Så er noen motorer levert med toportsforgasser. Hestetallet oppgitt i en bilmotor skal du ikke bry deg om da dette forandrer seg når du mariniserer. Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 20.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 Oki... takk for utfyllende svar. Betyr dette at jeg bør skaffe en 96 eller nyere motor? Type 350? Skal de andre delen da gå overens? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 (redigert) Ja jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe Vortec 350 motor når du først må bytte. Innsuget er litt annerledes på disse motorene men det koster ikke all verden. Jeg ville kjøpt ny longblock av noen som kan disse motorene godt, f.eks. Minges universal service. De hjelper deg til å få allt riktig så du bare kan montere over manifolder, svinghjul og bellhousing, tenning, forgasser, slanger, ledningsnett, braketter, vannpumper m.m. Det er en takknemlig jobb. Redigert 20.Januar.2014 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 20.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 Jøss for en hjelp Tusen takk ringer de i morgen... ;) Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 21.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Har sett på sidene til minges service og har sett meg ut en gm350 på 340 hk. Må jeg bytte propellene på mitt duopropp drev eller vil dette gå bra? Dersom ja til å bytte propellene kan jeg da kjøpe maximus propeller? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 21.Januar.2014 Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Du bør bytte propellsett ja, blir en ræser dette nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 21.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Hehe ja vi får se... Har du noe kunnskap om disse maximus propellene? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 21.Januar.2014 Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Nei, ingen kjennskap til de. Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 21.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Men for en pris forskjell fra USA og Norge på de Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 21.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Men for en pris forskjell fra USA og Norge på de Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 21.Januar.2014 Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Sjekk originale VP propellere på ebay, kan være like god pris. Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 21.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Er det mer a annbafale? Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 21.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 4.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 da var det en 350cid 290hk 2011 mod på vei inn i båten.. håper dette blir bra. Ser mange av disse båtene med alt fra 85hk til 270hk. men antall knop er stort sett det samme.... ? noen som har noen formening om hva jeg kan forvente av denne motoren? Finnes det noe program som kan regne ut hva type propell jeg trenger her, jeg har et vp 290 dp drev med noen slitne alu propeller... Fant et sett med propeller nede i motor rommet så har dobbel sett med dårlige..;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.