Barbaria Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Kan jeg ikke bare presse en hun og en hann plugg og sette de sammen uten skjøtestykke? Et skjøtestykke gir vek bare enda mer tap? Snakket med "de som kan det" og de sier lodd hele skiten sammen, jeg forsøker først med plugg. Funker det slik jeg ønsker så er det jo greit. Men, har noen en link til en hun plugg f.eks. hos Elfa eller Farnell, jeg finner ikke frem i den jungelen. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
GeirT Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 (redigert) Ring Permo - de kan sikkert selge deg BNC han/hun press connector for RG58. Kople dem sammen og klin på litt vaseline utenpå - om det er under dekk. Vulktape om det er over. Geir Redigert 13.September.2013 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Lars H. Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Kan jeg ikke bare presse en hun og en hann plugg og sette de sammen uten skjøtestykke? Det hadde jo vært greit dersom det hadde vært både hun og han-kontakter, men så vidt jeg husker, finnes det kun han BNC-kontakter til å klemmes på kabel. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Frøken Fryd Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Finnes begge deler, har mange selv. Når det er sagt er bnc no skit i en båt som beveger seg. Mye bedre med plugger som skrus sammen, altså hun og han skrus sammen og vulkes etterpå, for eksempel N-connector. Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Hvor mye effekt mister du med å bruke splitter i en garmin ais600 boks? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Du blir vel bare forvirret av alle kommentarene, men N-connector brukes sjelden på VHF. Bruk PL (og snakk med Permo). Hvis du får tak i en hun for kabel og en han-plugg, er dette enklest. Men tangen du har passer kanskje ikke PL. Får du ikke tak i hun (for kabel), kan du bruke to stk han + skjøtestykke (hun-hun). Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Har sett mange vhf antenner med n-connector, men det er nok vanligest med UHF connector. Men det er ingenting i veien med å skjøte en kabel med n-connector, iallefall mye bedre enn bnc. Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Jeg gjentar et innlegg jeg hadde tidligere om en enkel og grei nødantenne: Har du svaret kofor jord må opp? Trur altid antenne "+" skal opp og jord ned.... Viss du bruke antenne sånt du har på bilder der er horizontal stråler.... og alle VHF antenna er vertikal.... Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Lars H. Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Nå er jeg ikke noen spesialist på antenner, men hvilken ende av antennen som skal peke opp, vil jeg tro er uviktig. En slik antenne, på samme måte som en vanlig "piskantenne" skulle ha et strålingsdiagram som en smultring. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.