Jump to content

Deep Clean


bliss X

Recommended Posts

Da bør man også være klar over at Hugo inneholder partikler som lager riper i glass!

Kjøpte den første båten min av en som var møkka lei av båtlivet. Båten hadde da stått 5 år i hagen hans uten vask, den var ikke engang spylt når han tok den opp. 2 bokser Hugo og en del  :lol: :lol: så det ikke så verst ut. Bruker ikke Hugo på Nbèn som eg har nå, for slipeeffekt har den. :nono:
Link to post
Share on other sites

Off topic, men hva bør man bruke på aluminium? Tenkte å shine opp motoren på motorsykkelen i vinter.

Jeg har meget god erfaring med å bruke egen polervoks beregnet på aluminium.

Den jeg har er rosa. Pleier å kjøpe den av en fyr Ekebergmarkedet. Kan nok skaffe adresse til en leverandør av slikt dersom det er av interesse.

 

Til polering og rens av aluminium synes jeg det er greit å bruke en slags tøyskive montert på en motor (som en slags slipemaskin)

 

Ja stoffet het Hugo. Er ikke så nøye på småriper på en 25 år gammel båt...........  Kunne ikke se ripene på min båt hvertfall.

 

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Off topic, men hva bør man bruke på aluminium? Tenkte å shine opp motoren på motorsykkelen i vinter.

*Samle Eder ikke Skatte paa Jorden hvor Møll og Rust fortærer!*

 

Aluminium, i form av en ferdig produsert detalj, kan ha en fantastisk blank og reflekterende overflate. Men, aluminiumoksidskiktet i overflaten vokser med tiden, og finishen går fra blank til matt.

 

I praksis kan en menigmann ikke gjøre noe ved dette, annet enn å fjerne fremmed overflatebelegg skånsomt slik at aluminiumskiktet under ikke skades. Jeg ville ikke prøvd meg meg på annet! :lol:

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

En eller flere oppklaringer - Forsøker å svare så godt jeg kan:

For det første er  :lol: IKKE  :lol: Deep Clean et vaskemiddel, men et  :lol: rensemiddel  :lol: og kan kun benyttes til det som er beskrevet på etiketten - Det beste eksemplet så langt var en kar som skulle bruke Deep Clean til å fjerne klistremerker  :lol:.

Deep Clean med tilhørende virkningsområder kan derfor IKKE sammenlignes med kraftvask eller lignende produkter.

 

Oppskriften til Deep Clean er patentert i England hvor denne hemmeligholdes. SeaAction AS er eier av denne og hovedforhandler i Norge. Deep Clean som selges i Norge produseres i Norge. Deep Clean kan ikke kopieres uten videre med tilsvarende virkningsgrad/-område.

 

Dersom Deep Clean ikke virker som antatt kan dette skyldes følgende:

:lol: Behandlingsområdet må være fritt for olje og fett samt helst tørt/fritt for fuktighet.

:lol: Deep Clean må ikke lagres under 0 grader ei heller benyttes ved lave temperaturer da dette reduserer virkningsgraden.

:lol: Deep Clean er benyttet på kjemiske forbindelser dette ikke er laget for å fjerne.

:lol: Deep Clean fjerner IKKE organiske avfallsstoffer som alger, møkk, sorte striper etter sur nedbør og eksos.

 

Man kan forsøke seg frem med ulike blandinger å komme frem til en "tilsvarende" virkningsgrad, men vær forsiktig. Ren saltsyre fungerer absolutt ikke alene - Kan sammenlignes med lut uten såpe.

 

Flere har kommentert prisen på Deep Clean som dyrt - Alt er dyrt i dag og ikke minst å produsere - Ingen er vel fornøyd med gjeldende timelønn  :wink:

Videre kan nevnes at produktet kan brukes flere ganger - Å la produktrester renne av og rett i bakken er å sløse med produktet/pengene.

Deep Clean koster blandt annet på MaritimStart kr. 199,- pr. liter pluss frakt.

I de ulike butikker koster 1 liter i de aller fleste tilfeller i underkant av kr. 300,-

 

Industrien har tilgang til mange sterke produkter, men disse er ofte både farlige og miljøskadelige. Deep Clean er ikke miljøskadelig eller på annen måte helsefarlig - Ei heller brannfarlig. Av sistnevnte årsaker har blandt annet oljeindustrien vist stor interesse for produktet som blandt annet i disse dager er under omfattende testing hos blandt annet Exon - Verdens største oljeselskap.

Deep Clean er ikke klassifisert som plantevernmiddel, men som nevnt er ikke produktet klassifisert som miljøskadelig.

 

Og til de som har en skvett igjen - Rist flasken før bruk - Har denne vært lagret under 0 grader kan denne kastes. Videre er det holdbarhetsdato på produktet hvilket tilsier at det er langt mer enn bare saltsyre og såpe i flaskene.

 

Aluminium:

I henhold til gjeldende etikett skal man benytte produktet med varsomhet på blandt annet aluminium. En av agentene som reiser rundt og demonstrerer produktet har brukt dette på egen bil/aluminiumsfelger over en periode på ett år uten at disse har tatt skade - Spesiell produktsammensetning.

 

Sist men ikke minst: Blandt aldri syrer med for eksempel kaustikksoda - Prøver du en kombinasjon av Deep Clean og kaustikksoda er resultatet "gips".

 

Det nevnes mange andre produkter - Ferro-bet, Kaustikksoda, Jif, Hugo, Systemrens med fler - Alt kan helt sikkert kopieres for en rimligere penge, men bland ikke i vei - Resultatet kan gi deg ubehagelige opplevelser/skader. Kjøper du Spylervæske på en bensinstasjon er f.eks. alternativet isopropanol og vann en annen løsning - Tilføy litt sitronsaft så lukter det godt også  :lol:

 

Dersom Deep Clean ikke fjerner misfarging eller annet som forevist ville jeg utvilsomt tatt dette opp med SeaAction AS - Har selv sett hvordan produktet uten problemer fjerner både rust, rustvann, rur, gulbrun vannlinje osv. For å sikre godt resultat - Vask gjerne rent med kraftvask, tørk området og påfør DC.

 

Renee E. Aas

SeaAction - I samme lokaler som enkelte ildsjeler fra MaritimStart

Link to post
Share on other sites

Hei

Du skriver:

Aluminium:

I henhold til gjeldende etikett skal man benytte produktet med varsomhet på blandt annet aluminium. En av agentene som reiser rundt og demonstrerer produktet har brukt dette på egen bil/aluminiumsfelger over en periode på ett år uten at disse har tatt skade - Spesiell produktsammensetning.

 

Hva legger du i å bruke produktet med varsomhet? Er det blandingsforholdet du tenker på eller?

 

Enten bruker man det eller så bruker man det ikke. Forstår derfor ikke hva du mener.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

DC har en spesiell produktsammensetning som gjør at det kan brukes på aluminium (ren saltsyre går ikke ann å bruke - skader lett overflaten), men man skal være varsom - Med dette menes at du f.eks. ikke skal legge en aluminiumsfelg eller annet av aluminium i et kar med DC over lengre tid - Flere timer eller døgn.

DC kan påføres aluminium, rens/vask og spyl etterpå.

 

:confused:

Renee - Nå tar jeg kvelden og reiser hjem til gubben

Kos dere i helgen båtgutter - Hadde vært koz med noen flere jenter her

Link to post
Share on other sites

DC har en spesiell produktsammensetning som gjør at det kan brukes på aluminium (ren saltsyre går ikke ann å bruke - skader lett overflaten), men man skal være varsom - Med dette menes at du f.eks. ikke skal legge en aluminiumsfelg eller annet av aluminium i et kar med DC over lengre tid - Flere timer eller døgn.

DC kan påføres aluminium, rens/vask og spyl etterpå.

Spørsmål til MaritimStart: Fjerner DC aluminiumoksidhinnen, eller gjør den det ikke? Mao: Hvordan virker DC på overflateskiktet?
Link to post
Share on other sites

Aluminium:... En av agentene som reiser rundt og demonstrerer produktet har brukt dette på egen bil/aluminiumsfelger over en periode på ett år uten at disse har tatt skade

Spørsmål til MaritimStart: Det ser ut for meg som om aluminiumfelgene som er avbildet nedenfor (bilder fra www.maritimstart.no) er lakkerte. Dette er også normalt rundt om i verden, aluminiumfelger produsert i Norge har så vidt jeg vet alltid blitt lakkerte ved stykkstøperiet.

 

Det er i såfall misvisende å bruke slikt som eksempel på hvordan Deep Clean virker på aluminium. Det er i tilfelle lakkens bestandighet overfor DeeP Clean som er testet i dette tilfellet som MaritimStart dokumenterer.

 

Det nederste bildet viser "innsiden" av felgen, der ser man enkelte tydelige svarte merker. Kan noe av dette være områder hvor lakk mangler, slik at Deep Clean har angrepet den blottlagte aluminiumoverflaten?

 

Ber om nærmere forklaring.

 

Bilde

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Off topic, men hva bør man bruke på aluminium? Tenkte å shine opp motoren på motorsykkelen i vinter.

Det var hyggelig at flere driver motorsykkler også. Jeg har akkurat bestillt dette poleringssettet fra gasolin.no http://shop.gasolin.no/catalog/product_inf...products_id=256

Det er npk tilsvarende det som har blitt nevnt tidligere. På min gammelboxere så har jeg glassblåst motoren først, vel de som jeg har ferdigstillt er ikke polert kun glassblåst. Resultatet er ikke så aller værst heller. Bilder av maskinparken min finnes her: http://wesmajervi.com/mc.html

 

Nå venter jeg på poleringssettet fra Gasolin.no og det blir nok testet ut i den nærmeste måneden, siden jeg bor "utaskjærs" tar det noen uker før det er her  :confused:. Skal legge ut noen bilder av det som er blitt polert etterhvert som prosessen går fremover. Jeg har også vurdert dette vidundermidlet deep clean til aluminiumen, men det er ikke tilgjengelig her hvor jeg bor... er vel neppe populært å sende med fly heller

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Til PanPan !

 

Alt tærer på alt det er kun snakk om tid - Ja DC tærer på aluminiumoksidhinnen på lik linje som sur nedbør med mer, men DC skader ikke overflaten dersom produktet ikke blir liggende på over lang tid. Avbildet aluminiumsfelger er våte etter endt spyling - Felgene/aluminiumen er tilsvarende som mange andre felger på markedet.

Det kan godt være at disse felgene har vært lakkerte, men denne hinnen/lakken var det svært lite igjen av da felgene/overflaten over langt tid har blitt slitt av varmt bremsestøv som har festet seg i overflaten - Bremsestøv brenner seg lett fast i overflaten og legger seg i mikroskopiske krater - Derfor anbefales følgende fremgangsmåte: Vask felgene rene med kraftvask for å fjerne fett/olje/asfalt, la felgene tørke, spray på DC 1 - 2 ganger, vent ca. 1 minutt, børst lett over med en oppvaskbørste eller lignende da mye av bremsestøvet ligger i små krater, spyl godt og gjenta behandlingen etter behov.

 

Dersom du leser  :confused: underliggende beskrivende tekst for hvert bilde vil du se at gjenværende "sorte flekker" er asfalt - DC fjerner som Renee har nevnt tidligere ikke olje, fett og derav asfalt. Asfalt må eventuelt fjernes med kraftvask eller lignende - Det er ikke parafin i DC.

 

DC kan ikke sendes med hverken fly eller posten - Kun transport landeveien er tillatt som farlig gods klasse 8 - Gjeldende HMS Datablad som blandt annet dokumenterer at dette ikke er miljøskadelig finnes her: http://maritimstart.com/TEMP/Deep%20Clean%...0HMS%20blad.doc

 

Per Morten Schou

MaritimStart

Link to post
Share on other sites

Alt tærer på alt det er kun snakk om tid - Ja DC tærer på aluminiumoksidhinnen på lik linje som sur nedbør med mer, men DC skader ikke overflaten dersom produktet ikke blir liggende på over lang tid. Avbildet aluminiumsfelger er våte etter endt spyling - Felgene/aluminiumen er tilsvarende som mange andre felger på markedet.

Det kan godt være at disse felgene har vært lakkerte, men denne hinnen/lakken var det svært lite igjen av da felgene/overflaten over langt tid har blitt slitt av varmt bremsestøv som har festet seg i overflaten -

Nei MaritimStart, jeg betviler at det du skriver her er riktig. Det man ser på bildene er aluminiumhjul hvor lakken sitter jevnt på og er heldekkende, det kan være at lakken er borte delvis innvendig i bosset (det sirkulære området hvor skruehullene er).

 

Jeg har en tid jobbet i et aluminium stykkstøperi hvor man produserte aluminumhjul, disse ble lakkert. Et ulakkert aluminiumhjul har en helt annen overflateglans.

Link to post
Share on other sites

"Oppskriften til Deep Clean er patentert i England hvor denne hemmeligholdes. SeaAction AS er eier av denne og hovedforhandler i Norge. Deep Clean som selges i Norge produseres i Norge. Deep Clean kan ikke kopieres uten videre med tilsvarende virkningsgrad/-område. "

 

Jeg skulle likt å vite hvordan dere markedsfører dette produktet ovenfor offshoreindustrien uten å legge ved produktdatablad hvor alle ingredienser listes opp?

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Men hva med fortynnet saltsyre på messing, f.eks. propell? Bør man avholde seg fra det?

Jeg ville ikke brukt saltsyre til noe som helst i båtsammenheng.

Som nevnt finnes det flere produkter basert på fosforsyre, disse fjerner kun oksyder og angriper ikke bart metall. Fungerer utmerket på kobber, messing og stål samt rustflekker på glassfiber.

Kan også brukes til å rense ferskvanns-delen i motoren før man har på ny frostvæske.

Best erfaring har jeg med Ferro-bet. Har ikke prøvd Systemrens.

Biltema har også en slik rustfjerner, men den inneholder i tillegg til fosforsyre også noe saltsyre.

Link to post
Share on other sites

Til Pan Pan !

Kan du noe annet enn å kritisere Pan Pan ?

Du har forfulgt meg og/eller MaritimStart

i alle innlegg uansett hva det måtte være.

De sorte flekkene ER ASFALT - Har selv deltatt på testen og

du med ditt innlegg påstår at jeg lyver.

 

 

Til Krapyl !

Skal du markedsføre noe som helst ovenfor selskap av denne kaliberen så

må man rett og slett kjenne de rette personene - Så enkelt er det !

Kan ikke se å ha skrevet at aktuelt selskap ikke er blitt fremlagt datablad eller andre

nødvendige opplysninger - Leser du databladet så er DC OLF godkjent.

OLF = Oljeindustriens Landforening

 

Til Ingar / Admin !

Tar du deg en tur inn bakdøren på mange ulike

båt-/motorverksteder vil du nok bli overrasket over hva som blir brukt.

 

Per Morten Schou

Link to post
Share on other sites

Til Pan Pan !

Kan du noe annet enn å kritisere Pan Pan ?

Du har forfulgt meg og/eller MaritimStart

i alle innlegg uansett hva det måtte være.

De sorte flekkene ER ASFALT - Har selv deltatt på testen og

du med ditt innlegg påstår at jeg lyver.

Nå synes jeg du skal være litt varsom, Per Morten Schau/Maritim start. Det kan være straffbart å sette frem beskyldninger offentlig om at folk lyver.

 

Jeg blir ikke med deg på din avsporing om at jeg skal ha *forfulgt deg og /eller MaritimStart*, - hva blir det neste?

 

Har jeg nå motsagt deg på at de svarte flekkene er asfalt? Du trekker dette så langt som til at jeg lyver. Det jeg har skrevet om svarte merker står å lese over her , jeg gjentar: Det nederste bildet viser "innsiden" av felgen, der ser man enkelte tydelige svarte merker. Kan noe av dette være områder hvor lakk mangler, slik at Deep Clean har angrepet den blottlagte aluminiumoverflaten? Jeg stiller spørsmålet om noen av disse svarte merkene  kan være områder hvor lakk mangler..... Per Morten Schau/MaritimStart gir ufullstendige opplysninger om den kjemiske sammensetningen av Deep Clean, - enkelte kjemikalier angriper nakne aluminiumoverflater og kan medføre en svart misfarging.

 

Jeg noterer meg at Per Morten Schau så langt har forbigått mitt « Svar #30 idag 10:48 » på denne tråden.

 

Jeg tror Per Morten Schau/MaritimStart vil være bedre tjent med kun å gi saklige svar til spørsmål som er stilt til et produkt man markedsfører. Jeg kjenner ikke til at seriøse forretningsfolk som handler med kvalitetsprodukter, har gått til personangrep på bakgrunn av spørsmål de har fått til sine produkter.

Link to post
Share on other sites

Tror det er det samme hva jeg skriver eller prøver å forklare - Det er alltid noe å sette fingeren på - Forrige gang svarte jeg så godt jeg kunne på hvor mange Ærfugler en Highperformance 260 klarte å ta livet av, men kverruleringen fortsatte.

Min mening er at bildene ikke er missvisende - Det dokumenteres at DC fjerner

bremsestøv - Testen er ikke gjort for å vise om DC fjerner eller på annen måte

skader lakk/aluminium.

Når det gjelder felgens senter (bosset) er det ikke uvanlig at det

mangler lakk eller ikke er lakkert i området/anleggsflaten mot trommelen.

At det her er svarte flekker (finner kun "svarte flekker" innvendig på felgen som er asfalt) eller mangler lakk skyldes ikke DC - Studerer du de øvrige bildene

i testen vil du med letthet se at overflaten er den samme før påføring av DC.

For sikkerhetens skyld og at det ikke skal være noe tvil er dette bildet vist under:

http://maritimstart.com/images/Testresultat/felg3.jpg

 

Ellers er jeg enig med Jonas - Dette er eldre felger som har vært borti

en og annen fortauskant  :confused:

 

Per Morten Schou

Link to post
Share on other sites

Hei Maritin Start.

Dere har et bra produkt i Deep Clean, men den er for dyr til å brukes på mange områder. Dette er ikke kritikk, men kun konstatering av fakta. Jeg kunne like gjerne sagt at ShipShape er et godt produkt, men her er prisen like ille.

 

Jeg bruker saltsyre i varierende konsentrasjon. Det er billig og egnet til mye. Ingen andre syrer fjerner rur lettere, billigere og bedre så vidt jeg vet. Ypperlig å vaske syrefast i før grunning. Ypperlig til å rense ting som skal loddes. En katastrofe på aluminium, marmor og emalje.  Setter flekker på rustfritt, og syrefast. Farlig å innånde. Farlig med hudkontakt. Den mest brukte syren i hele verden, men brysomme vernetiltak er nødvendig.

 

Jeg bruker saltsyre, klor, kaustisk soda, Ferro-bet, Zalo, nafta, kraftvask, sprit, tynner osv. Det finnes masse utmerkede og rimelige produkter som er glimrende egnet til bestemte formål. DeepClean kunne vært blandt disse hvis prisen hadde vært en annen. Når en liter råvare koster "nærmest ingenting" og en liter ferdig vare bort i 300 kroner, blir et bra produkt noe som jeg ikke vil kjøpe pga prisen.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Hei Lotus !

 

Jeg er nok enig med deg der - Er det ett eller annet som heter båt.......

så koster det 10 ganger mer. Sistnevnte skyldes nok at mange

"må" livnære seg på en forholdsvis kort sesong.

Jeg har flere ganger forsøkt å gjøre noe med prisen, men når

råvarene, emballasjen, korken, flasken, etiketten, pappesken - Alt med tilhørende fraktkostnader er betalt så blir hver liter forholdsvis kostbar. Sist men ikke minst

må man ikke glemme produksjon-/lagerlokale, fyringsutgifter, timelønn til

de som blander/tapper og markedsføring.

Kr. 199,- pr. liter på MaritimStart minus mva = 160,- pr. liter minus nevnte kostnader - Egentlig ikke mye å rope hurra for og derfor har SeaAction begynt arbeidet mot større forbrukere og kjeder.

 

Tok en ringerunde til gutta, flere av dem sitter her i kveld over en liten brun en.

Vi er enige om et forsøk på om redusert pris vil gjenspeiles i økt salg.

Kampanjen er kun kortvarig og blir kun gjort gjeldende på MaritimStart - Det kan over tid

ikke være mulig å få kjøpt produktet rimeligere på nettet enn i butikk - Om så forblir

undergraver vi forhandlernettet. Dersom det viser seg at salget øker radikalt

vil prisen reduseres "tilsvarende" ovenfor de ulike butikker - Med sistenvnte menes

at DC skal koste like mye på nettet inkludert frakt-/ekspedisjonsgebyr som samme enhet

vil koste kunde i butikk.

 

En liten kampanje legges ut på MaritimStart over en periode på 3 måneder - Så får vi se !

 

Med vennlig hilsen

Per Morten

Link to post
Share on other sites

Min mening er at bildene ikke er missvisende - Det dokumenteres at DC fjerner

bremsestøv - Testen er ikke gjort for å vise om DC fjerner eller på annen måte

skader lakk/aluminium.

Når det gjelder felgens senter (bosset) er det ikke uvanlig at det

mangler lakk eller ikke er lakkert i området/anleggsflaten mot trommelen.

At det her er svarte flekker (finner kun "svarte flekker" innvendig på felgen som er asfalt) eller mangler lakk skyldes ikke DC - Studerer du de øvrige bildene

i testen vil du med letthet se at overflaten er den samme før påføring av DC.

For sikkerhetens skyld og at det ikke skal være noe tvil er dette bildet vist under:

http://maritimstart.com/images/Testresultat/felg3.jpg

I MaritimStarts « Svar #23 24. Oktober 2003 18:47 »  står det:

 

Aluminium:

I henhold til gjeldende etikett skal man benytte produktet med varsomhet på blandt annet aluminium. En av agentene som reiser rundt og demonstrerer produktet har brukt dette på egen bil/aluminiumsfelger over en periode på ett år uten at disse har tatt skade - Spesiell produktsammensetning.

 

Felgtesten settes her inn i en kontekst som godt kan forstås dithen at den underbygger at Deep Clean ikke skader aluminium når produktet benyttes med varsomhet. Videre har Lasse i « Svar #24 24. Oktober 2003 19:32 » stillt spørsmål til tekstutdraget i blått herover: Hva legger du i å bruke produktet med varsomhet? Er det blandingsforholdet du tenker på eller?  

 

Enten bruker man det eller så bruker man det ikke. Forstår derfor ikke hva du mener. Dette er ikke besvart.

 

MaritimStart viser til at hvis man studerer de øvrige bildene vil man kunne se at overflaten i bosset (uten lakk) er den samme før og etter påføring av DC. Det er også sagt at midlet er brukt av en agent over en periode på et år. Da er det kanskje ikke *første gangs* DC behandling som er vist her? I så fall er det ikke uventet at DC kan ha gjort nakent aluminium svart før testen med tilhørende bilder ble gjennomført.

 

I sin markedsføring viser MaritimStart til følgende:

 

Bilde

 

Tilbakemelding fra bruker: Deep Clean er forsøkt brukt på gravstøtter med godt resultat.

 

MaritimStart tar her ingen forbehold, sier heller ikke noe om aktsomhet. Mange gravstøtter er laget av marmor, som er en modifikasjon av kalkstein, eller kalsiumkarbonat om man vil. Saltsyre løser kalsiumkarbonat. I produktdatabladet for Deep Clean er det spesifisert at produktet inneholder fra 10 til 25% saltsyre.

 

Spørsmål til MaritimStart: Skader Deep Clean en marmoroverflate? Ja eller nei? Hvis svaret ikke er nei, hvorfor er det ikke tatt forbehold om det i markedsføringen?

Link to post
Share on other sites

Ingen tvil om at Deep Clean er et produkt som virker godt på en del områder. Kombinasjon av saltsyre, tensider samt andre hjelpestoffer, gir et godt resultat på mange områder. Deep Clean er ikke enestående i sitt slag, men er et av mange produkter i omtrent samme bruksområde og med omtrent samme virkestoffer.

 

Hvis man leser på tilsvarende amerikanske produkter, er de merket både "i hue og ræva" om at man ikke må gjøre ditt og datt og bruke det her og der. Det blir nesten slik at man kunne tro at det ikke kan brukes i det hele tatt.  På mange områder blir det et spørsmål om hvor mye man bruker og hvor lenge man lar det virke, men slik er det jo med de aller fleste av de kjemiske produktene vi omgir oss med og bruker hver dag.  Skal man bleke bort en flekk på tøyet ditt og blander 50/50 blanding med vann og klorin og lar det stå over natta, betyr ikke det at klorin er ubrukelig til flekkfjerning når tøyet gikk i oppløsning, men at man har gjort en tabbe under bruken av klor-produktet.

 

Kundene har brukt Deep Clean på en mengde forskjellige oppgaver og er tydeligvis fornøyde, men siden produktet inneholder til dels mye saltsyre, er det jo greit med litt forsiktig utprøving og litt omtanke under bruk. Da går det gjerne bra.

 

Lotus

 

PS: De flest produkter har en setning om at man skal teste ut på en liten bit på et lite synlig sted hvis man er i tvil om stoffet tåler behandlingen. Her ikke Maritim Start en slik liten linje, burde de snarest putte inn en sådan. Den gir bedre ryggdekning mot folk som ikke kan tenke.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...