Jump to content

Deep Clean


bliss X

Recommended Posts

Ikke noe bedre enn om Deep Clean holder hva Maritimstart-sidens info måtte love.

 

Så har vi tilfellet MaritimStart v/Per Morten Schou.

Medlemet MaritimStart står for en sammenblanding av å

 

1) være et ordinært medlem,

2) putte inn reklame når og hvor det måtte passe ham,

3) drive markedsføring av produktet Deep Clean hvor han har forretningsmessige interesser.

 

Når han på denne tråden får spørsmål til avklaring, spørsmål jeg for min del stiller med bakgrunn i kunnskap og yrkeserfaring, da kommer han med beskyldninger av art: *PanPan forfølger MaritimStart*.

 

Hans uvanlige reaksjoner som leverandør overfor en som stiller avklarende spørsmål er nå en gang MaritimStarts egen sak. Men jeg synes han dermed står frem som en lite seriøs aktør i båtbransjen.

 

Jeg tror de aller fleste leverandører ville ha lyttet til ethvert spørsmål og forsøkt å besvare de saklig. Jeg har selv lært at ved å være i en slik dialog, har man muligheten til å forbedre sitt produkt samt bli klar over ansvar og konsekvenser hvor en produktansvarslov kan ramme en leverandør. Kunden er nå engang den som betaler ens lønn. Kan man ikke *face it open* for et produkt - da har man ikke noe i markedet å gjøre anno 2003.

 

baatplassen.no er en side for utveksling av kunnskap. I det ligger også en form for kvalitetsikring. Det skjer ofte interaktivt mellom medlemmene. I tilfellet *Deep Clean* synes jeg mere bør på bordet.

Link to post
Share on other sites

Til Pan Pan NOK EN GANG !

 

Det er kanskje like godt å slette hele produkttesten og legge produksjonen av

Deep Clean på is  :cheers:

Alt skal hovedsakelig brukes med måte - Du kan drikke et glass Coca Cola om dagen uten at det tar skade, men jeg vil ikke anbefale at du drikker 50 liter om dagen - Alt med måte.

Leste en gang Donald Duck hvor legen hans sa at han kun kunne drikke en kopp om dagen - Gamle Onkelskrue kjøpe likegodt den største koppen han fant på ca. 3 liter  :sad:

Med varsomhet kan menes at man tynner ut DC med vann og/eller som Renee skriver i svar

« Svar #25 24/10/03 19:46 » Kan ikke forstå at det skulle være behov for å understreke betegnelsen "varsomhet" ytterligere, men svaret skal kanskje gis i minutter og sekunder ?

Når det står skrevet at DC skal benyttes med varsomhet på blandt annet aluminium så kan DC benyttes, men med varsomhet - Varsomhet er ikke timesvis eller i x antall døgn.

Siterer fra etiketten til produktet Duxola Malingsfjerner: "Virketid 1 - 30 minutter" som jeg vil betegne som å bruke produktet med "varsomhet" eller "etter behov". Videre står det på samme etikkett: "OBS: Enkelte plast- og gelcoattyper kan ta skade, gjør derfor en nøyaktig prøve før arbeidet igangsettes" som jeg vil betegne som "varsomhet" eller "etter behov".

Siterer videre: "For å være sikker på ikke å skade underlaget, gjør en prøve på egnet sted, sjekk reaksjonstiden nøye og ta hensyn til dette i den videre behandling" som jeg vil betegne som "varsomhet" eller "etter behov".

Kanskje du kan svare meg på hvor mange runder det er på Bislett eller hvor lang en strikk kan være ? Venter i spenning på ditt svar.

 

Videre skriver du som følger:

"MaritimStart viser til at hvis man studerer de øvrige bildene vil man kunne se at overflaten i bosset (uten lakk) er den samme før og etter påføring av DC. Det er også sagt at midlet er brukt av en agent over en periode på et år. Da er det kanskje ikke *første gangs* DC behandling som er vist her? I så fall er det ikke uventet at DC kan ha gjort nakent aluminium svart før testen med tilhørende bilder ble gjennomført."

JO JO JO bildene viser førstegangs bruk av DC på aktuelle felger - LESER DU IGJEN TILHØRENDE TEKST TIL BILDET så har en kar med navn Ronny Hellewammen prøvd et utall produkter før bruk av DC - ERGO FØRSTE GANG, så da må lakken eller aluminiummen i bosset ha blitt skadet av ANDRE PRODUKTER ENN DC. Anbefaler at du ved neste hjulskift på egen bil ser hvordan det i det hele tatt ser ut i bosset - Min erfaring er at bosset er både rustent og slitt - Selv på min Mercedes SLK med nye felger er dette området slitt, hvorfor kan kanskje du svare på da du har arbeidet med aluminium på et støperi ?????

 

Og så over til gravstøttene:

Vi har ikke testet DC på gravstøtter - Som det står skrevet er dette en TILBAKEMELDING FRA BRUKER - Personlig driter jeg i alt som heter gravstøtter eller andre bruksområder DC kan benyttes på - Alternativet er å LA FELGENE, GRAVSTØTTENE, TAKET ELLER BÅTEN DIN SE UT SOM DET GJØR UTEN ANTYDNING TIL FORBEDRING. DC kan helt sikkert brukes til mye mer, men det vår være på egen risiko og etter eget ønske.

 

Ellers er jeg svært så enig med Lotus - Skal Pan Pan bli fornøyd så får produsenten lage en bruksanvisning så stort som et leksikon.

Når jeg tenker tilbake på en artikkel fra USA hvor en bruker saksøkte en produsent av en type mikrobølgeovn fordi katta han døde når han skulle tørke den i mikrobølgeovnen og det stod ikke noe om dette i bruksanvisningen - Tenker jeg på Pan Pan.

 

 

Og så til Pan Pan's videre kommentar:

1) være et ordinært medlem,

2) putte inn reklame når og hvor det måtte passe ham,

3) drive markedsføring av produktet Deep Clean hvor han har forretningsmessige interesser.

MED MER !

 

Til dette har jeg kun ett svar:

Det er jeg som eier og på mange områder driver MaritimStart - Hvordan jeg bruker dette i min setting har du ingenting med. Videre har jeg aldri blitt beskylt for å "leke butikk".

 

Jeg er gjerne med på å svare saklig på fornuftig spørsmål, men desto flere svar desto flere spørsmål fra Pan Pan. Personlig tror jeg aldri Pan Pan vil kjøpe DC eller bruke dette så hvorfor mase slik som du gjør ?

 

Et lite tips fra meg til deg Pan Pan: KJØP ALDRI DEEP CLEAN !

Ellers imøteseer jeg ditt neste innlegg og hva du i så måte vil KLARE å klage på i neste runde.

 

 

Med vennlig hilsen

Per Morten Schou

MaritmStart

Link to post
Share on other sites

Til Pan Pan !

 

Av enkelte innlegg ser jeg at du leser Tønsberg Blad, du seiler i området utenfor Tønsberg, lever og ånder for Ærfuglene ved Færder med mer - Med dette antar jeg at du er fra Tønsberg området og kanskje nærmere bestemt Melsomvik hvor jeg også bor.................

Nedenfor finner du en link til et word dokument hvor jeg har klippet ut samtlige innlegg du har postet som svar på mine innlegg - ALLE MED NEGATIV KOMMENTAR - ER IKKE DETTE Å FORFØLGE MEG/MaritimStart :cheers::sad::cheers::sad::confused: :confused:

 

Svarene er så mange at dette forumet ikke aksepterte er så langt innlegg Derfor måtte jeg lage det som et eget dokument på hele [glow=red,2,300]10 sider : [/glow]lol :lol: :lol:

Linken er slettet av admin

 

 

Håper du sover godt om natten da du har forholdsvis mye du skal til livs: Per Morten Schou, SeaAction, MaritimStart, Deep Clean, Highperformance Boatyard - Alt med "adresse" Melsomvik/Per Morten Schou

 

Er min påstand om at du forfølger meg/MaritimStart fortsatt langt ute på jordet ????

 

:rolleyes:

Link to post
Share on other sites

MaritimStart har klippet og limt 37 innlegg fra forskjellige tråder. Mye blir tatt ut av sin sammenheng. Av disse 37 innleggene er det gjengitt 11 av MaritimStarts innlegg til meg, 14 av mine til ham. 6 innlegg er fra andre bidragsytere til meg og tilsvarende 6 svar fra meg til andre. Disse tallene med et lite forbehold om at jeg kan ha gått surr i dette. Jeg savner innlegg fra MaritimStart, men jeg har ikke se om han har tatt med alt ellers i den totale sammenhengen. Jeg har et sted spurt ham om det er lov å ha en annen oppfatning, til dette svarer han ja og oppfordrer meg til å tilkjennegi den. Når jeg så gjør det, tolereres det ikke.

 

Kan det være en tanke, MaritimStart om du søker råd hos nære venner, kanskje spesielt hos de som måtte være involvert i din næringsvirksomhet? Det kan være at disse vil innse at du ødelegger for deg selv og dem gjennom måten du opptrer på her.

Jeg er ikke interessert i å følge opp dette sludderet ditt om *forfølge deg* som avsporer forsøk på en faglig oppklaring av produktet som er i fokus. Du er heller ikke snau i det som kalles *sitatfusk*. Jeg har ingen interesse av å skade deg eller dine medarbeidere. Derfor oppfordrer jeg til at kompetente folk fra din krets som kan svare på faglige spørsmål kommer på banen slik at sak blir sett i et lys som den bør bli sett i.

 

En annen sak er om det her på båtplassen prinsipielt bør være anledning til *uthengning* av en person med link til et dokument på et annet nettsted. På generelt grunnlag mener jeg at det ikke bør være anledning til det.

 

I dette tilfelle synes jeg det også er et spørsmål om å beskytte bidragsyteren (MaritimStart) mot seg selv. Det gjelder hans fremstilling her, og det at han har et redaktøransvar på www.maritimstart.com .

Link to post
Share on other sites

Hei igjen !

 

Nå foreslår jeg at årene trekkes inn - Har du ikke falt over bord med ulike råd/anbefalinger tidligere så har du gjort det nå.

 

Samtlige innlegg kan leses på dette forumet - Dokumentet som ligger på annen server en kun en samling av disse.

 

At det er lov å ha en annen oppfatning eller mening skal ingen nekte deg, hva som er poenget er at du jevn og trutt kritiserer/kverrulerer på ALT. Siste innlegg var nok en vri.

 

:smash:

 

Per Morten

Link to post
Share on other sites

Har fått nok for lenge siden - Prøvd å sette en stopper for dette i private meldinger uten å lykkes tidligere - Jeg/vi må da ha lov til å svare på "tiltale" !?!

 

Dersom man innen bransjen ikke kan delta på dette eller lignende forum uten å få så øra flagrer vil vi fjerne samtlige linker/markedsføring til konkurrende forum på egen portal.

 

Noen har kritisert prisnivået - Når har vi gjort noe med det inntil videre.

 

Per Morten

Link to post
Share on other sites

Har fått nok for lenge siden - Prøvd å sette en stopper for dette i private meldinger uten å lykkes tidligere - Jeg/vi må da ha lov til å svare på "tiltale" !?!

 

Dersom man innen bransjen ikke kan delta på dette eller lignende forum uten å få så øra flagrer vil vi fjerne samtlige linker/markedsføring til konkurrende forum på egen portal.

 

Noen har kritisert prisnivået - Når har vi gjort noe med det inntil videre.

 

Per Morten

Når MaritimStart nå snur en sak fullstendig på hodet vil jeg orientere om følgende:

 

Etter en *annonse-liknende* posting fra MaritimStart tok jeg opp med ham pr. IM spørsmålet om han ikke nå drev markedsføring her på åpent forum, videre om han hadde avklaret det med admin. Dette endte opp med at Per Morten Schou/MaritimStart skrev at han ikke ville svare meg mere. Jeg sendte dengangen kopi av kommunikasjonen til admin.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville gjerne kommentere det med prisen, jeg.  I min båt er det plast/glassfiber og treverk for sikkert 1/10 - 1/20 av det det koster å kjøpe i løsvekt.  Men noen har satt det i system, fått det evnt godkjent osv.   Hvis man synes det er for dyrt, ikke kjøp det.  Det er ikke verre enn det.   Noe al'a "Liker du ikke det som er på TVn, skru da av apparatet".  Hvis du vet hva du gjør, bland det selv...

 

Jeg har forsøkt DC og det funket meget bra bl.a på hekkagregatet/propellerene mitt/mine,. Det fjernet ruer som bare fy.  Vannlinjen min ble vakker igjen etter en liten tur i krana og litt DC på en fille.  Jeg skal garantert ta resten av vannlinja til fredag når båten skal opp.  Og DC koster lite når jeg ser hvor mye jeg sparer i tid.

 

Hilsen Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Klarer ikke holde meg lenger jeg alltså...

 

Synes denne diskusjonen har tatt helt av nå. Nå burde dere tenke dere litt om før dere skriver noe særlig mer synes jeg.

 

Jeg er med som moderator på et annet forum og et innlegg som dette med så klare hentydninger begge veier og diverse påstander hadde blitt moderert og fjernet nokså kjapt.

 

Kanskje admin/moderatorer burde kommet litt på banen her uten å ta parti for hverken den ene eller den andre?

 

Jeg vet at dette er et forum som skal være fritt og slikt, men dette synes jeg går for langt.

 

Dette er min mening og jeg regner med det blir litt pepper her nå, men det får våge seg...

 

mvh

Lars-Inge

mvh

Lars-Inge

Link to post
Share on other sites

Hei.

Er heilt enig - dette er diskusjon som moderatorane må ta stilling til. Lasse

- du går inn og støtter Pan-Pan. Bør du gjere dette samtidig som du har ei rolle i adm av sida. Meiner at dersom du har slike kommentatar bør du sende det som IM.

Kven som har rett og feil i denne saka veit eg ikkje, og har ikkje planar om å ta stilling til.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Er heilt enig - dette er diskusjon som moderatorane må ta stilling til. Lasse

- du går inn og støtter Pan-Pan. Bør du gjere dette samtidig som du har ei rolle i adm av sida. Meiner at dersom du har slike kommentatar bør du sende det som IM.

Kven som har rett og feil i denne saka veit eg ikkje, og har ikkje planar om å ta stilling til.

Hei sailor

 

Hvilken posting er det tenker på der jeg gir min støtte til PanPan?

Jeg har i posting #47 gitt en kommentar til maritimStart som gjelder hans posting #44.

Posting #44 ligger etter mitt syn veldig nær opp til sjikane.

 

Desverre kom det flere andre postinger imellom, slik at det kanskje ikke går klart nok fram hva jeg mente å kommentere.

 

Lasse

Link to post
Share on other sites

Til Lasse.

OK -  var kanskje litt rask i avtrekkeren. Er i utgangspunktet ikke ute etter å fordele "skyld", hvem som støtter hvem osv.. Likevel er det kanskje litt viktig å skille mellom rollene som administrator og vanlig bruker når det blir gitt slike meldinger?? Er tilhenger av at det skal være høgt under taket, litt krangling må være lov. Grensen mellom sjikane og argumentasjon er vanskelig, administratorer/ moderatorer kan kanskje gå inn å vurdere dette, og bruke IM. Deretter kanskje opplyse brukerne på forumet om ev vedtak i etterkant. Trur det er bedre enn å starte en "moderatordiskusjon på nettet - vil fort bli litt sjøgang av det :smiley:

Link to post
Share on other sites

Til personen/medlemmet Per Morten Schou/MaritimStart.

 

Nederst på sidene her på baatplassen.no står det:

 

Opphavsretten til innleggene på forumet tilhører den som har postet dem.

Annet innhold tilhører baatplassen.no.

Innholdet er til fri privat bruk.

All annen bruk skal avtales med den som har opphavsretten.

Per Morten Schou/MaritimStart har uten å innhente tillatelse fra PanPan lagt ut enkelte av PanPan's postinger på serveren www.maritimstart.com tilgjengelig for andre enn personen/medlemmet Per Morten Schou/MaritimStart.

 

Jeg ber om at PanPan's postinger, omgående og uten opphør, gjøres utilgjengelig for andre enn personen/medlemmet Per Morten Schou/MaritimStart på www.maritimstart.com serveren.

 

Med hilsen

PanPan

 

Denne meldingen blir også snarest sendt MaritimStart pr. IM

Link to post
Share on other sites

Denne kunne GeirKS spart seg for, såvidt jeg vet så er dette forumet ikke noen konkurranse i norsk rettskrivning. Men nå får det være nok om dette rensestoffet.

KAT

Jeg synes absolutt linken var på sin plass jeg, den handlet så vidt jeg kan se ikke om rettskrivning men om en meget passende beskrivelse for Pan Pan og vår andre venn fra Maritimstart. Maken til kranglefant er det lenge siden jeg har vært borti.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...