Viksund 770 Comb Startet 23.Januar.2014 Del på Facebook Startet 23.Januar.2014 Hei, Jeg har en Sabb mitsubishi M4 130 - 1983 modell i min Viksund 770 Combi. Jeg tenkte å montere en defroster i denne, Eber 4,2kW Har noen erfaring med defroster på denne motoren? Kjenner motoren relativt godt etterhvert, men er ute etter gode tips for tilkobling av defrosteren. Det elektriske går greit. Takk for alle innspill. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Hei, det du mener er uttak av varmesløyfe fra motoren? Oftest er utgående på toppen, ved siden av termostat huset. Har du ikke bilder av Motoren? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Utgangen skal være på toppen som nevnt, men returen skal være på sugesiden på sirkulasjonspumpa ellers vil det ikke sirkulere. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 770 Comb Svart 23.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Hei, Takk for respons, ja det er enkleste måte inn og ut med vann jeg er ute etter, jeg har en kopi av en manual, men det er svært lite detaljer i den. Jeg får ta et par bilder og legge ut. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 24.Januar.2014 Del på Facebook Svart 24.Januar.2014 (redigert) Returen skal inn på nr. 59 i underkant av varmeveksler på denne figuren: Redigert 24.Januar.2014 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 770 Comb Svart 25.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Hei! Tusen takk for info med bilder og greier! Glimrende, nå har jeg et godt utgangspunkt. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Nå vet du ihvertfall hvordan det ser ut fabrikkmontert. Jeg har hatt en Sabb M4 140 som er temmelig lik, bare med 140 kubikktommer slagvolum. På min var det brukt kuleventiler, mener det var standard 3/8 eller 1/2" rørgjenger. Ala denne HER. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Nå vet du ihvertfall hvordan det ser ut fabrikkmontert. Jeg har hatt en Sabb M4 140 som er temmelig lik, bare med 140 kubikktommer slagvolum. På min var det brukt kuleventiler, mener det var standard 3/8 eller 1/2" rørgjenger. Ala denne HER. At Mitsubishi, som kjem frå Japan, skulle ha slagvolum oppgitt i kubikktommer - det har eg SVÆRT vanskelig for å tru. 140 kubikktommer blir forøvrig tett oppunder 2,3 liter. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.Januar.2014 Del på Facebook Svart 25.Januar.2014 Det har du helt rett i Dinamo, det er kubikkcentimeter det er snakk om. Jeg hadde kanskje min gamle Perkins 4.236 i tankene når jeg skreiv det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.