Erica100 Startet 26.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2014 Trenger hjelp med hvor man får tak i utvendige pakninger til en scand Atlantic 82 mod :) Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 26.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2014 Prøv Agder Boat i Arendal, de har overtatt Scand. Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 26.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2014 Takker for raskt svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Taskekrabben Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Jeg ville ikke anbefalt å ta ut vinduer og bytte pakninger. Skjær rent med tapetkniv, vask med aceton, masker og legg på svart tec7. Jeg har nettopp gjort det samme på min Atlantic. Syrefaste skruer mot aluminiumslister sitter dønn. Skruene knekker når du forsøker å løsne dem, og så er helvete i gang.... Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 17.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 skjærte du på utsiden eller på innsiden?? Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Ring http://ertec.no/ så har de helt sikkert råd å gi deg Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Taskekrabben Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Jeg skjærte mellom glass og list og deretter mellom skutesiden og list... Potte tett :-) Sitér dette innlegget Link to post
Taskekrabben Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Men greit med god tørke først, så du ikke lukker fuktigheten inne. Nå er det jo meldt en uke med finvær her i Bergen, så da har du muligheten Sitér dette innlegget Link to post
Taskekrabben Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Men ikke fjern for mye av listen. Legg knivbladet 90 grader mot skutesiden og skjær langs aluminiumslisten... Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Flott, takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
baedi Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Hei. Har vært inne på samme tanken med å skifte pakningene på vinduene, men dette hørtes jo genialt ut. Nå har jeg aluminiumslist på utsiden hvor pakningen bare er synlig mot ruten. Mente du da at man skjærer ca 90 grader på vinduet langs/helt inntil aluminiumslisten ? Med andre ord så skjærer jeg vekk det som er synlig av pakningen ? Greit å få det helt klarlagt før man begynner Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Jeg har gummilist mellom skrog og alu-list og på min Atlantic... Sitér dette innlegget Link to post
baedi Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Hei. Beklager, burde opplyst hvilken båt jeg har. Det er en Flipper 760 86 mod. Så på denne ser man vinduspakningen bare mot glasset, ikke mot overbygning. Sitér dette innlegget Link to post
Taskekrabben Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Riktig tolket baedi.... Men kanskje du da også bør legge en liten stripe på utsiden av alu-listen mot skroget, for å få det 100% tett. Litt usikker på hvordan dette visuelt sett blir seende ut på din båt, men det er i alle fall pent på Scand Atlantic. Trikset er å ikke legge på for mye tec7, for da blir det vanskelig å stryke det ut på en fin måte. Holder med en stripe litt tykkere enn tykkelsen på en kokt spaghetti. Strykes ut med en jevn bevegelse. Bruk gjerne et glass med zalovann. Maskeringen fjernes med en gang. Ikke vent til det har tørket!!! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.