Jump to content

Hvor får man tak i nye pakninger til vinduene på scand atlantic?

Erica100

Recommended Posts

• 1 måned senere...

Jeg ville ikke anbefalt å ta ut vinduer og bytte pakninger. Skjær rent med tapetkniv, vask med aceton, masker og legg på svart tec7. Jeg har nettopp gjort det samme på min Atlantic. Syrefaste skruer mot aluminiumslister sitter dønn. Skruene knekker når du forsøker å løsne dem, og så er helvete i gang....

Hei. Har vært inne på samme tanken med å skifte pakningene på vinduene, men dette hørtes jo genialt ut. Nå har jeg aluminiumslist på utsiden hvor pakningen bare er synlig mot ruten. Mente du da at man skjærer ca 90 grader på vinduet langs/helt inntil aluminiumslisten ? Med andre ord så skjærer jeg vekk det som er synlig av pakningen ? Greit å få det helt klarlagt før man begynner :smiley:

Riktig tolket baedi.... Men kanskje du da også bør legge en liten stripe på utsiden av alu-listen mot skroget, for å få det 100% tett. Litt usikker på hvordan dette visuelt sett blir seende ut på din båt, men det er i alle fall pent på Scand Atlantic. Trikset er å ikke legge på for mye tec7, for da blir det vanskelig å stryke det ut på en fin måte. Holder med en stripe litt tykkere enn tykkelsen på en kokt spaghetti. Strykes ut med en jevn bevegelse. Bruk gjerne et glass med zalovann. Maskeringen fjernes med en gang. Ikke vent til det har tørket!!! Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...