Jump to content

OT. Biltur i USA, kjøp av bil, formalia?

Marna

Recommended Posts

Hepp

Jeg har planer om å ta en tur til USA neste år, kjøpe meg en bil og legge ut på en laaaaang tur.

Tok et søk på nettet om formalia rundt kjøp av bil, forsikring, førerkort, andre eventualiteter...fant ingen ting. Kanskje er jeg dårlig til å finne på gode søkeord, men tenkte at jeg kunne lufte dette her først, før jeg trålet meg videre.

Noen som har informasjon, eller en adresse på nett med gode opplysninger?

mvh

M.

Marna

Jeg har kjöpt et par biler her borte og det er ganske kurant. Hvis du kjöper fra en forhandler vil han ordne alle formalia (mot betaling). Hvis du kjöper privat må du få "title" til bilen (også kalt "pink slip") hvor selgeren påförer dato og bekrefter at bilen er solgt ved overtagelsen. Hvis du ikke har title vil du få problemer med å få bilen registrert. Deretter må du tegne forsikring, det er dusinvis av forsikringsselskaper og meglere å velge mellom. Deretter tar du bevis på forsikring og title til biltilsynet (vanligvis kalt Department of Motor Vehicles) og betaler diverse gebyrer. Avhengig av bilens år og stat du er i, må du også ha bilen smog-sjekket. Når du er ferdig er bilen din. Det hele er egentlig veldig greit når du har gjort det et par ganger.

Kåre

Hepp

Jeg har planer om å ta en tur til USA neste år, kjøpe meg en bil og legge ut på en laaaaang tur.

Tok et søk på nettet om formalia rundt kjøp av bil, forsikring, førerkort, andre eventualiteter...fant ingen ting. Kanskje er jeg dårlig til å finne på gode søkeord, men tenkte at jeg kunne lufte dette her først, før jeg trålet meg videre.

Noen som har informasjon, eller en adresse på nett med gode opplysninger?

mvh

M.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du reiseruta klar? Har vært på flere kjøreturer i California, Nevada, Arizona og Utah.

Har noen tips dersom det er av interesse.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...