Marna Startet 28.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2005 Hepp Jeg har planer om å ta en tur til USA neste år, kjøpe meg en bil og legge ut på en laaaaang tur. Tok et søk på nettet om formalia rundt kjøp av bil, forsikring, førerkort, andre eventualiteter...fant ingen ting. Kanskje er jeg dårlig til å finne på gode søkeord, men tenkte at jeg kunne lufte dette her først, før jeg trålet meg videre. Noen som har informasjon, eller en adresse på nett med gode opplysninger? mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Kare_L Svart 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 Jeg har kjöpt et par biler her borte og det er ganske kurant. Hvis du kjöper fra en forhandler vil han ordne alle formalia (mot betaling). Hvis du kjöper privat må du få "title" til bilen (også kalt "pink slip") hvor selgeren påförer dato og bekrefter at bilen er solgt ved overtagelsen. Hvis du ikke har title vil du få problemer med å få bilen registrert. Deretter må du tegne forsikring, det er dusinvis av forsikringsselskaper og meglere å velge mellom. Deretter tar du bevis på forsikring og title til biltilsynet (vanligvis kalt Department of Motor Vehicles) og betaler diverse gebyrer. Avhengig av bilens år og stat du er i, må du også ha bilen smog-sjekket. Når du er ferdig er bilen din. Det hele er egentlig veldig greit når du har gjort det et par ganger. Kåre Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 Hepp Jeg har planer om å ta en tur til USA neste år, kjøpe meg en bil og legge ut på en laaaaang tur. Tok et søk på nettet om formalia rundt kjøp av bil, forsikring, førerkort, andre eventualiteter...fant ingen ting. Kanskje er jeg dårlig til å finne på gode søkeord, men tenkte at jeg kunne lufte dette her først, før jeg trålet meg videre. Noen som har informasjon, eller en adresse på nett med gode opplysninger? mvh M. <{POST_SNAPBACK}> Har du reiseruta klar? Har vært på flere kjøreturer i California, Nevada, Arizona og Utah. Har noen tips dersom det er av interesse. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Marna Svart 29.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 Reiseruta er ikke klar, og tar gjerne i mot tips. Vet ikke om det er stedet i denne tråden, bruk gjerne IM eller mail. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.