Vestafor Startet 27.Januar.2014 Del på Facebook Startet 27.Januar.2014 Her om dagen så røyk stopp-kabelen på den grønne sliteren. Fikk tak i en ny en hos en VP-dealer, men den er for lang og må kortes ned. Baufilen biter ikke på den, sikkert vanskelig å file over fjær-metall (eller hva den nå er lagd av). Ser ut som strømpen er tvinnet nesten som en vaier. Har montert den i ene enden, og det var et lite helvete å få tredd den med den gamle vaieren som trekke-kabel (nå kastet). Noen som har tips på en ikke-skadelig måte å kutte en slik på? Er redd jeg flater sammen åpningen så ståltråden i midten ikke får løperom. Er det ok å kjøre på med en kraftig vaier-kutter e.l.? Stor avbitertang? Fikk erstatning (med tykkere ståltråd enn orginalt) til denne (#23): http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7726000-27-11678.aspx#nolink Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 27.Januar.2014 Del på Facebook Svart 27.Januar.2014 Dremel med en lille kutteskive burde gå bra med litt forsiktighet og presisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Vestafor Svart 27.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2014 Må kjøpe meg dremel jeg nå da :-). Får se om jeg har metallblad til Fein-saga som duger kanskje den tar den. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 27.Januar.2014 Del på Facebook Svart 27.Januar.2014 Tror ikke jeg ville prøvd fein sagen da sen vibrerer for mye, dremel eller liten vinkelkutter med tynneste skive Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Vestafor Svart 27.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2014 Da blir nok dette unnskyldningen for å kjøpe Dremel. Hm, batteridrift eller med hale… Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Januar.2014 Del på Facebook Svart 27.Januar.2014 Kopi-Dremler får du billig hos CO og BP. Ingen unnskyldning for å kjøpe kvalitet. Jeg kjøpte en slik billigdings som har ligget ubrukt i skapet et års tid nå. Startet en gang, og hviner i vei som bare det. Sitér dette innlegget Link to post
Vestafor Svart 28.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2014 CO = Clas Ohlson BP = ? Skal se hva jeg finner på Clas. Takker. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Januar.2014 Del på Facebook Svart 28.Januar.2014 Jeg har slitt ut en original Dremel, og har nå en fra CO og en fra Jula. Synes kopiene er like greie egentlig, og mye billigere... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.