pipe
Etter å ha jobbet noen år for et halvt liv siden hos en ikke ukjent batterilevrandør så er min erfaring att man kunne stille klokka etter båteiere som skulle reklamere på batterier etter vinteropplag.
Noen hadde tatt seg bryet med å lade opp batteriene først men mange kom å kjeftet og smalt over dritt batterier og møkka firma som ikke tok batterier med 0 V på reklamsjon.
Flere av batteriene var så sulfatert att batterikassa bulte utover.
Jeg tenker på dette hver vår og syntes synd på alle som må ta de diskusjonene med irasjonelle batterieiere som verken vil høre om eller skjønne noe som helst av fakta om batterier.
De skulle bare virke selv om det stred mot naturlovene.
Kaka tok dusten som skulle reklamere på 8 forbruksbatterier som var sulfatert.
I hans hode hadde han kjøpt 8 batterier med fabrikasjonsfeil og han ga seg ikke før forbrukertvistutvalget hadde sablet han ned etter de la vekt på en teknisk rapport utarbeidet av batteriprodusenten.
Samme rapport hadde han natuligvis fått i en av de mange e-postene som bølget frem og tilbake for det var jo ikke snakk om i gi seg så lenge tastaturet virket.
Jeg har ikke yrkeserfaring med agm batterier men på personlig basis får jeg ikke disse til å holde over tid.
Det tror jeg kommer av att jeg ligger i uthavn og tapper ned batteriene for så legge meg i hjemhavn på landstrøm.
Siden jeg også har hytte kan det gå uker mellom vær gang jeg bruker båten så da ligger den der å lader.
På høsten kan båten ligge med lading på i enda lengre perioder selv om det må sies att båten også kan bli flittig bruk i juli
Så nå sverger jeg til bly/syre batterier for de tåler mitt bruk best virker det som