Lady Salope Startet 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2014 Hvis noen lurer på å kjøpe garmin sine kart på ipad for planlegging av tur osv. styr unna de har gjort det kunststykket å ikke ta med seilingshøyder for bruer her i Norge.. greit å kunne vite hvor man kan gå hvis man skal planlegge en tur. har vært i kontakt med kundeservicen deres og den er håpløs.. et callsenter et sted med ei sur kvinne. har også sendt mail til usa og de svarer at de ikke har alle data ;) osv osv dette er en app som koster 840 kroner nå og den funker ikke til planlegging når man ikke veit høyder pluss at bruene er ekstremt utydelig på kartet så det er fort å ikke se de ;) Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Notert :) Hva anbefaler du å bruke på Ipad da? Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Javel, jeg kjørte på Garmin sitt kart på paden i forrige sesong og var veldig fornøyd. Har ikke tenkt så mye over disse bruene, men det stemmer nok. Jeg betalte 349,- for Norge +++. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Må sei eg kjenner meg lite igjen i dette. Prisen var ca 350. Og kvalitet opplever eg som veldig bra. Vil heller anbefale dette eg. Fungerte supert for meg. I tillegg til en Garmin 720s. Høgder på bruer har eg ikkje tenkt på. Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Må sei eg kjenner meg lite igjen i dette. Prisen var ca 350. Og kvalitet opplever eg som veldig bra. Vil heller anbefale dette eg. Fungerte supert for meg. I tillegg til en Garmin 720s. Høgder på bruer har eg ikkje tenkt på. samme erfaring, betalte også ca 350.- Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Er det Bluechart dere mener med Garminkart? jeg har også det, men bruker Navionics på I-paden. La inn Bluechart fordi jeg har Garmin plotter ombord med bluechart. La ikke merke til det med bruene. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Er det fleire versjoner av garmin - kart kanskje? Eller har dykk tasta feil og dobbelinstallert, sidan det var så store prisforskjeller ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
-morten- Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 tror jeg betalte rundt 300 eller noe rundt der.. Det er jo veldig billig.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mulligan Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Og grunnen til at det er billig er at det ikke er et komplett datasett. Mye av innholdet er vekk på disse kartene til brett. iSailor setter en "i" inne i en ring hvor viktig informasjon ikke er med. Og iPad er ikke en kartmaskin. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 30.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2014 Beklager å komme med fakta, men: dette er en kjent problem med Garmin Bluechart. Altså noen av kartdataene mangler. Det har ingenting med hvilken maskin som viser dataene. Og det som er kjedelig er at man vet ikke hvilke broer som har høydedata i kartmaterialet. Garmin har vært litt kjappe i svingene så det er broer med høydedata og broer som mangler. Dessverre ikke en god grunn til å legge ut om Ipad eller ikke. Det er kartdata som mangler uansett hvilken "fremviser" du bruker - plotter eller mobil eller Ipad. Velg en annen kartleverandør! Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 31.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2014 Har brukt Garmin Bluechart i ti år, og har aldri hatt noen problem med det. Var derfor ikke i tvil hvilket kart jeg skulle kjøpe til padden. Mulig jeg har hatt flaks... Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 31.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2014 Jeg har også Garmin på padden. Ser ut til at Navionics er raskere på å lage ruter og teste avstander og kurser...men slik er det jo ofte. Noen er bedre enn andre på enkelte funksjoner. Det går gjerne litt begge veier... Men så har jeg båt der høyde til bro ikke er så aktuelt... Sitér dette innlegget Link to post
ingelinn Svart 31.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2014 har garmin plotter med bluechart stusset litt på det med bruhøyde,men det viste seg at somer du inn broen og trykker med pekeren på den så får du opp høyden samme med luftspenn. og faktisk gjestehavn info om du trykker på en havn. liker garmin kartene bedre og bedre Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 31.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2014 Har aldri brydd meg om brohøyder, måtte inn å sjekke min bluechart på pc. Bare holde pekeren over så viser høydedata. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mulligan Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 La meg illustrere: Dette er et kart fra iPad. Og dette er "originalen". På iPad er brua tegnet inn som en enkel strek, på kartet er den i tilnærmet riktig størrelse. I kartet er også clearance angitt. I kartet er det ingen tvil om hva vi har med å gjøre. Men det koster bytes. Samme med kabelen. I kartet er det ikke noen tvil om hva som er der. På ipad får du bare greie på at det er noe der, ikke hva det er. Igjen bytes spart. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Jeg ser ikke helt det store problemet! når jeg planlegger ruter bruker jeg både papirkart og Ipad, noen ganger kartplotteren og sjøkart på gule sider.. er det broer eller spenn, så sjekker jeg jo selvsakt det på forhånd..går bestandig igjennom rutene først uansett.. det er ikke sånn at om jeg er på en ukjendt plass så kommer et brospenn som en enorm overaskelse..stort sett har jeg studert å kikka så mye på dette at jeg kan ruta og kursene omtrent i hodet.. Jeg har adskillige timer med studering av sjøkart og synes det er kjempemorro.. spessielt nå på vinteren å finne ut hvor man kan gå til sommeren :-) Jeg ser ikke på Ipad som en fullverdig plotter uansett, men et fantastisk bra verktøy og supplement! for planlegging helt genialt! I båten har papirkart og fast kartplotter førsteprioritert, mes Ipad er en flott bonus.. og kan sendes rundt om til resten av mannskapet! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kal-El Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Får ikke frem sektorene på fyr i bluechart, hvordan får man dette? Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Hei. Hvorfor ikke bruke gulesider på sjøen hd som er gratis og meget bra. mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Bay_liner Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Garmin Blue Cart på brikke/iQue M5 var veldig bra. Har ikke noen formening om mastehøydeinfo men BC inneholdt utrolig mye informasjon sammenlignet med feks Navionics. Vurderer BC app men er ellers godt fornøyd med Navionix som oppdateres og forbedres jevnlig. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Coast Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 (redigert) Jeg har installert både Bluechart, Navionics og iSailor på padda. Det det ene appen ikke viser, viser gjerne en annen. Egentlig svært fornøyd med alle sammen. Og prisene var jo greie også I forhold til fullversjonene. Padda brukes til å planlegge seilaser eller for å ta vare på regattaspor. For navigering bruker jeg Bluchart på Garmin 5008 I tillegg til papir om nødvendig. Redigert 16.Juni.2014 av Coast (see edit history) Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.