nomen Startet 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2014 Jeg har lyst til å skaffe med et solcelleanlegg til min Skarpnes 30. Jeg har idag to bly/syrebatterier på 115 Ah i forbruksbanken. Alle pærer er led,elektrisk toalett,og el. kjøleskap, ikke TV,men noe lading av PC,PAD forekommer. Jeg tror at det kan lønne seg å kjøpe ett panel som er større en hva forbruket tilsier,siden effekten kjapt faller ved skyet vær,ikke optimal vinkel o.l Ser at Sparelys.no anonnserer med ett panel på 85w til 1700,-,kombinerer man det med en regulator til rundt 500,- ser det ut til art man kommer billig ut av det. Er det noe annet jeg bør tenke på? Hva med overskudds strøm,hvis påten ligger ubrukt i flere dager og batteriene er toppladet,tar regulatoren seg av det? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
hanto1 Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Ser ut som et bra opplegg. Har også 85W panel og det hjelper! Regulatoren forhindrer overladning. Installasjonen er enkel. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 29.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2014 Hvis du likevel skal legge panel på framdekket er det vel bare å smelle til med 130 w. Jeg har det og er veldig fornøyd.(lik båt) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.