945 Startet 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2005 Målte litt for moro skyld temperaturen på varmlufta som kommer ut fra dieselbrenneren. I starten var dette moro, men da temperaturen kom over 70 grader, føltes det ikke godt lenger. Ble usikker på om flexislangene rundt omkrink i båten ville tåle varmen. Er dette normalt, eller må det justeringer til på brenneren. MVH Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
Birchwood 320 Svart 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 I min gamle Ardic D4 står det max 115 °c. Da kobler den ut Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Petter-B Svart 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 Målte litt for moro skyld temperaturen på varmlufta som kommer ut fra dieselbrenneren. I starten var dette moro, men da temperaturen kom over 70 grader, føltes det ikke godt lenger. Ble usikker på om flexislangene rundt omkrink i båten ville tåle varmen. Er dette normalt, eller må det justeringer til på brenneren. MVH <{POST_SNAPBACK}> Hei Jeg målte tilfeldigvis det samme på min Wallas 2400 i går kveld og fikk samme resultat som deg, like over 70 grader. Slangene blir gode og varme og det er vel derfor det er viktig med riktig slangetype. Selv har jeg standard 60mm slanger lik de som Maritim selger. Når jeg sammenligner med den lufta som kommer ut 3 meter lenger fremme i forkabinen, slår det meg hvor mye varmetap det er underveis. Wallas sa på messa at de anbefalte en vifte, da den interne vifte ikke er sterk nok til å gi den ønskede luftstrøm ut hos meg ihvertfall. Petter Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Slagskibet Svart 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 Det gjør den ikke på min Wallas 2400 heller Petter-B. Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 29.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2005 Det er helt riktig, den skal ligge på 70-90 gr ut av apparatet. Sitér dette innlegget Link to post
945 Svart 30.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Takker så mye for tilbakemeldinger. Da er det nok ikke noe galt med min brenner (forhåpentligvis). En utfordring mindre, og hjerte rytmen har roet seg. MVH Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
Brigg Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Jeg lånte for en tid tilbake en proff tempmåler på jobben. Denne viste ca 100 grader ved utblåsningen i kabinen. At temperaturen blir høy er vel bare naturlig når man tenker på varmeffekten som skal transporteres ut gjennom slangen. Wallas sa på messa at de anbefalte en vifte, da den interne vifte ikke er sterk nok til å gi den ønskede luftstrøm ut hos meg ihvertfall.Alternativt, dersom du har plass, øk dimensjonen på fleksislangen. Jeg holder akkurat nå på å skifte min 3 toms slange med 4 toms isolert kjøpt på byggevarebutikken. Med dette oppnår jeg dobbelt tversnitt/areal i slangen, og dermed redusert lufthastighet. Dette minsker friksjonen og gjør livet enklere for den stakkars viften. På enden deles slange med en 4 toms Y, før dimensjonen reduseres til 3 toms det siste stykket før dysene. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.