malot Startet 30.Januar.2014 Del på Facebook Startet 30.Januar.2014 Jeg trenger å leie hjelp til å vurdere det elektriske anlegget ombord, både når det gjelder landstrøm og 12V, samt noen som kan rådgi i valg av løsninger/komponenter. Min egen kompetanse rundt elektriske anlegg er dessverre begrenset til å trekke kabler og denslags, så jeg trenger en fagmann til å gjøre det som kreves av installasjon, tilkoblinger og kvalitetssikring av anlegget. Blant de tingene jeg ønsker å få gjort er: En generell vurdering av eksisterende anlegg, samt forslag til utbedringer, installasjon av skilletrafo for landstrøm, nytt koblingsskap (både for 12 og 220V) vurdering og eventuell endring batteribanker og ladeopplegg Jeg regner likevel med at det hele må starte med en befaring for å vurdere omfanget. Etter å ha søkt litt og ringt en del rundt har jeg ennå ikke funnet noen til jobben. Båten ligger på vannet i Oslo/ved Sjølyst, så det er kanskje greit å ha noen som ikke holder til altfor langt herfra. Det er heller ingen ulempe om noe av arbeidet kan utføres på ettermiddag/kveld, men dette er dog ikke et krav. Og – om det skulle være noen tvil – så vet jeg allerede at fagkunnskap har en (time)pris J Er det noen som har tips om flinke folk/selskaper til et slikt oppdrag? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 30.Januar.2014 Del på Facebook Svart 30.Januar.2014 Har du hørt med www.isbater.net? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
REM Svart 30.Januar.2014 Del på Facebook Svart 30.Januar.2014 Ring Arne 97416240. Ifølge Farco som forhandler Victron er han den beste båtelektrikkeren i Oslofjorden. Bra priser har han også. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
malot Svart 30.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2014 Takker! Da blir det noen telefoner i morgen :-) Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 31.Januar.2014 Del på Facebook Svart 31.Januar.2014 Hør med http://www.ctmarine.no :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.