Divemaster Startet 29.Mars.2005 Del på Facebook Startet 29.Mars.2005 Vel, hadde båten på land i slutten av forrige uke for å skifte ut fire bunnventiler og en kjapp vask av undervannsskroget etter vinteren. Etter et par forsøk, så kom hun opp på slippen i Peterhead ... noe som altid er litt urovekkende første gangen, og med propeller som stikker ned mer enn 40 Cm under kjølen, var jeg mer enn ukomfortabel. Uansett, vi fikk henne opp og jeg tok mål og bilder slik at jeg kan lage en skikkelig tegning av undervannsskroget og alle gjennomføringene for senere referanse. Her er hun trygt oppe, og undervannsskroget rengjort, og utskifting av zink er på vei... Hun har en skarp V i baugen, og tar motsjø meget bra... skjærer litt i medsjø, men det kan jeg leve med.... Her er et bilde fra hekken, som viser hvor dyp hun er, og indikerer hvilke utfordringer vi møtte med 620 Cm (24" propeller), og dyp V bunn helt til hekken. Uansett, fikk skiftet de fire ventilene og sjekket opp alt det som bør sjekkes opp, grease opp de andre bunnventilene (kjølevannsinntak mm). En nydelig dag, havblikk og 26.5 knop (GPS ved høyvann uten strøm) med kun 350 L diesel ombord. Mister 2 knop med ferielast, 1,500 L diesel og 1,000 L vann, hvilket jeg kan leve med.... Føler vel nå at våren er på vei... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Kotnes Svart 29.Mars.2005 Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 Skikkelig grom båt. Misunnelig ? neida. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
olpi Svart 29.Mars.2005 Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 Vel, hadde båten på land i slutten av forrige uke for å skifte ut fire bunnventiler og en kjapp vask av Her er et bilde fra hekken, som viser hvor dyp hun er, og indikerer hvilke utfordringer vi møtte med 620 Cm (24" propeller), og dyp V bunn helt til hekken. <{POST_SNAPBACK}> Skikkelig V-bunn på den ja. Ikke noe knuslete trimplan heller. Sikkert kjemefin i stor sjø. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 30.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2005 Skikkelig grom båt. ....... <{POST_SNAPBACK}> Takker !! Skal ta noen bilder slik at adkomsten til ventilene vises... Tre av disse var ikke lette å komme til.... og satt skikkelig fast Har begynt på finpuss av maskinene nå, så har nettopp fått to nye viftereimer som skal montres i helgen.... Flere bilder av båten Her og Her Mvh, Alf Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Divemaster Svart 30.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2005 Skikkelig V-bunn på den ja. Ikke noe knuslete trimplan heller. Sikkert kjemefin i stor sjø. <{POST_SNAPBACK}> Myk gange ved relativt stor fart i motsjø.... håndterte ganske bra opp til 6 meter sjø i mot når vi tok henne opp østkysten av England... Bredden ved vannlinjen er rundt 3,3 M her bak, så det gir et inntrykk av hvor store trimplanene er... gir veldig god kontroll for side justeringer, samt at det er lett å justere baugen ned i motsjø.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.