Jump to content

Hvilken båt jakter du på denne våren og hvorfor?

Bergen dørk

Recommended Posts

Noen er som meg, mer eller mindre aktivt, på jakt etter ny båt. For vår del har jakten vært på en Saga 29 eller 315, men jeg lurer må på om vi noen år må gå for en 22-23 fots day- eller weekendcruiser, inntil barna er blitt så store at vi står litt fritt igjen. Her er jeg litt usikker. Kanskje blir det en Saga i år eller neste år, muligens en Finnmaster 7050 eller Skibsplast 685/690 noen år eller i "verste fall" en seilbåt på 32-33 fot av nyere dato (fruen mumler litt om det). Så her er det lite kontroll, for å si det slik og nokså åpent.

Hvilken båt jakter du denne våren og hvorfor?

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Cabincruiser med kalesje/targa 32-36 fot med to lukkede kabiner og dobbel motorinstallasjon for familie på tre, nyere enn 1998mod og budsjett på maksimalt 1 mill. Bavaria/Fairline/Jeanneau/Gobbi. Helst skipsregistrert.

Det er viktig for oss å ha god sosial uteplass hvor vi kan slikke sol, og to kabiner som kan lukkes. Sitter midt i valgets kvaler i disse dager, og kjøper forhåpentligvis plutselug båt :-)

Gleder meg til vårens hentetråder:) ligger vel an til en p42 fra Vestlandet til østlandet. Håper på flere:)

Jeg selv drømmer om større båt men det blir ikke med det første. Men bavaria/Sessa/og lignende båter på ca 30 fot må det bli en gang..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

I likhet med Tom Rør og All In er jakten allerede unnagjort for min del, så da er det bare å håpe på at 3fotssyken er kurert for en stund :rolleyes: ...

Nå går jeg mest å håper på at det er noen andre der ute som jakter på et smykke av en Bella 621DC :wink:. "Rederiet" har foreløpig ikke kapasitet til å drifte mer enn en båt.

Jeg gjorde og unna båtbytte i høst. Byttet fra en askeladden voyager til en Nimbus 3000 Turbo. Tok et 6 fots hopp, så satser på at 3 fots syken er godt medisinert for en stund. Er knallfornøyd med Nimbusen, som viser seg å være bedre enn jeg hadde turt å håpe på.

Meeeeeeen, klarer ikke å dy meg, må følge med på markedet allikevel.

Har plutselig ut av det store intet fått et snev av øresus, eller tinnintusens kanskje ikke så godt kjente tremenning, som visker meg noe søtt i øret rett som det er: Trawler, trawler, trawler...........

Nesten som en stayerlåt man ikke blir kvitt.

Kan det ha noe å gjøre med de forskjellige trawler trådene og bildene her inne å gjøre mon tro?

Nesten. 3000 turbo er med drev og uten akterkabin og hardtop. Den med akterkabin heter 3000, og er halvplanende med aksling. Turboen med 200 hk er helplanende og gjør rundt 27 knop.

http://www.jonesboatyard.co.uk/documents/Nimbus-3000-turbo-.pdf

Edit: tror 3000 turbo ble produsert fra 1982-1985 eller noe i den duren.

Redigert av Madserazzi (see edit history)

Kjøpte også ny båt i høst og gleder meg til våren . Byttet fra 20 fots Ibizia med Yamaha 115 til Finnmaster 62DC med 150Yamaha. Ibiziaen var 2006 Mod og den nye 2013!

Gleder meg sykt til å prøve den trenger ikke mer fot da hytta ligger helt i sjøkanten , men greit med Daycruiser dersom eg vil ha en enkel overnatting

Jeg jakter på ei snekke eller en cabincruiser på 25 fot eller mer til maks 150.000 penger. Foreløpige "favoritter" er Marex 770 Holiday, Polar 770, Saga 27 eller noe lignende. Må få unnagjort flyttingen til Oslo først, så blir det nok båtkjøp så snart jeg kommer over en båt jeg liker til rette prisen. :thumbsup:

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Ja, dere har jo hatt spennende tråder om anskaffelsene. Spennende å se om det er noe aktivitet på gang utover våren.

Gleder meg til vårens hentetråder:) ligger vel an til en p42 fra Vestlandet til østlandet. Håper på flere:)

Tenkte å lage en skikkelig hentetråd i Mars, og ikke gå i samme fella som da jeg hentet forrrige båten i UK. Det ble mer eller mindre en oppsummering etter hjemkomsten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...