Jump to content

Hvilken båt jakter du på denne våren og hvorfor?

Bergen dørk

Recommended Posts

Hva drømmer du om Erikda? :-)

Drømmer om å våkne til bølgeskvulp hver dag i en båt med ståhøyde (194 cm høy). Kikker på trawler eller trader. Handler ikke før min trofaste Tresfjord har fått nytt hjem. Ståhøyden er egentlig viktigere enn båttypen..... Målet er bobåt.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Aha. Kun deg eller skal du ha med familie ombord?

Kun meg som blir bofast, men mer enn nok av de som vil være med både av familie og venner. Blir jo inspirert av en del andre her. Og det er nok av de som har gode erfaringer. Må prøves før alderen blir for høy.......

Mvh

Solbris II

Drømmer om å våkne til bølgeskvulp hver dag i en båt med ståhøyde (194 cm høy). Kikker på trawler eller trader. Handler ikke før min trofaste Tresfjord har fått nytt hjem. Ståhøyden er egentlig viktigere enn båttypen..... Målet er bobåt.

du får lage en tråd når båten er solgt. Siden jeg selv er 200 cm lav, er det interessant å høre dine erfaringer. Har funnet ut at høyden er der båtene har begrenset plass.. Var inne i en sunseeker 118ft på London boat show en gang, og må innrømme at jeg ble litt skuffet da jeg ikke kunne gå oppreist der... Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

På jakt etter en (veldig) billig plastsnekke med overnattingsmuligheter.

Da vi nå har flyttet til sjøen ønsker vi overnattingsmuligheter, men kjøp av hus, nybil, sparing til garasje og gifteplaner i sommer gjør at båtbudsjettet til far er ikke-eksisterende. Alle sparepengene forsvant også :worry:

Båt-drømmen har jeg satt fem år frem i tid, så inntil da må vi prøve å skaffe oss noe billig-billig.

du får lage en tråd når båten er solgt. Siden jeg selv er 200 cm lav, er det interessant å høre dine erfaringer. Har funnet ut at høyden er der båtene har begrenset plass.. Var inne i en sunseeker 118ft på London boat show en gang, og må innrømme at jeg ble litt skuffet da jeg ikke kunne gå oppreist der...

Tråd skal det bli. Det er alt for mye god hjelp her inne til at jeg hadde turt å gå glipp av det! Så når brikkene faller på plass blir det liv!

Mvh

Solbris II

Dufour 385 GL? eller hvorfor ikke en Dufour 40?

Joda, Dufour vurderes det også. Synes de fremstår som noe dyre (ifallfall nybåtprisene), og var ikke helt imponert over noen av modellene jeg så på for et par sesonger siden. Men det er basert på en vedlig overfladisk vurdering, så jeg må nok gjøre mer research.

En ting er iallfall sikkert, det å se etter båt er nesten like morsomt som å dra på tur med den :)

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Er på utkikk etter styrehusbåt med walk around, litt mer spesifikt: Nord Star 24, Minor 25, commuter 805.

Hvorfor: Bur på vestlandet.

Er ikkje mange brukte Nord Star og Minor tilsalgs. Har fulgt med i ca 8mnd. Vil antallet ta seg opp utover våren, eller er det eit snevert marked av dei 2?

Må ikkje vere 24 :) Har kikket på litt større og, Minor 27 WR, commuter´en er jo 26. Og eg har eit stort ynskje om å ikkje bruke heile budsjettet :)

Har vurdert viknes 770 i lengre perioder, men har eit ynskje om marsjfart på minimum 20knop. NB er ikkje aktuelt. Og har ikkje behov for meir enn 8m.

Selby 880 manglar ein del av mine kriterier.. Men takkar for tipset!

Har kikket litt etter robåt i tre, av type færing, spissbåt eventuelt speilbåt.

Å få bygget disse ny, slo jeg fra meg grunnet pris.

Kjøpte heller en Finsk robåt av plast hos West-system, og sikter på en liten outboard til denne senere.

Dette uten at det blir tatt opp en eneste krone i lån.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...