Bergen dørk Svart 22.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 Gratulerer, GEHU! Flott hentetur til min hjemby Ålesund på gang, skjønner jeg. Du har ikke en link til båten til oss, så vi kan studere herligheten? :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
volfro Svart 22.Mars.2014 Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 Fint vær til uken, så bare å komme seg på ett fly. Kunne jo trengt 2 stk. live hentetråder? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Mars.2014 Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 Til de som vil ha Tresfjord 29. Et godt valg! Jeg har en til salgs! :-). Og det for å oppfylle en annen drøm på sjøen...... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bergen dørk Svart 22.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 Hva drømmer du om Erikda? :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Mars.2014 Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 Hva drømmer du om Erikda? :-) Drømmer om å våkne til bølgeskvulp hver dag i en båt med ståhøyde (194 cm høy). Kikker på trawler eller trader. Handler ikke før min trofaste Tresfjord har fått nytt hjem. Ståhøyden er egentlig viktigere enn båttypen..... Målet er bobåt. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bergen dørk Svart 22.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 Aha. Kun deg eller skal du ha med familie ombord? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Mars.2014 Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 Aha. Kun deg eller skal du ha med familie ombord? Kun meg som blir bofast, men mer enn nok av de som vil være med både av familie og venner. Blir jo inspirert av en del andre her. Og det er nok av de som har gode erfaringer. Må prøves før alderen blir for høy....... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
GEHU Svart 22.Mars.2014 Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 Gratulerer, GEHU! Flott hentetur til min hjemby Ålesund på gang, skjønner jeg. Du har ikke en link til båten til oss, så vi kan studere herligheten? :-) Annonsen er desverre tatt bort,men får legge ut noen bilder etterhvert. Hentetur blir det men vet ikke helt når enda. Håper før påske. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 22.Mars.2014 Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 (redigert) Drømmer om å våkne til bølgeskvulp hver dag i en båt med ståhøyde (194 cm høy). Kikker på trawler eller trader. Handler ikke før min trofaste Tresfjord har fått nytt hjem. Ståhøyden er egentlig viktigere enn båttypen..... Målet er bobåt. du får lage en tråd når båten er solgt. Siden jeg selv er 200 cm lav, er det interessant å høre dine erfaringer. Har funnet ut at høyden er der båtene har begrenset plass.. Var inne i en sunseeker 118ft på London boat show en gang, og må innrømme at jeg ble litt skuffet da jeg ikke kunne gå oppreist der... Redigert 22.Mars.2014 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
valvolainen Svart 22.Mars.2014 Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 På jakt etter en (veldig) billig plastsnekke med overnattingsmuligheter. Da vi nå har flyttet til sjøen ønsker vi overnattingsmuligheter, men kjøp av hus, nybil, sparing til garasje og gifteplaner i sommer gjør at båtbudsjettet til far er ikke-eksisterende. Alle sparepengene forsvant også Båt-drømmen har jeg satt fem år frem i tid, så inntil da må vi prøve å skaffe oss noe billig-billig. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.Mars.2014 Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 du får lage en tråd når båten er solgt. Siden jeg selv er 200 cm lav, er det interessant å høre dine erfaringer. Har funnet ut at høyden er der båtene har begrenset plass.. Var inne i en sunseeker 118ft på London boat show en gang, og må innrømme at jeg ble litt skuffet da jeg ikke kunne gå oppreist der... Tråd skal det bli. Det er alt for mye god hjelp her inne til at jeg hadde turt å gå glipp av det! Så når brikkene faller på plass blir det liv! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Vilma Benita Svart 23.Mars.2014 Del på Facebook Svart 23.Mars.2014 Dufour 385 GL? eller hvorfor ikke en Dufour 40? Joda, Dufour vurderes det også. Synes de fremstår som noe dyre (ifallfall nybåtprisene), og var ikke helt imponert over noen av modellene jeg så på for et par sesonger siden. Men det er basert på en vedlig overfladisk vurdering, så jeg må nok gjøre mer research. En ting er iallfall sikkert, det å se etter båt er nesten like morsomt som å dra på tur med den :) Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
catoh Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Er på utkikk etter styrehusbåt med walk around, litt mer spesifikt: Nord Star 24, Minor 25, commuter 805. Hvorfor: Bur på vestlandet. Er ikkje mange brukte Nord Star og Minor tilsalgs. Har fulgt med i ca 8mnd. Vil antallet ta seg opp utover våren, eller er det eit snevert marked av dei 2? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Min generelle betraktning er at disse båtene blir dyre og at det vel ikke er solgt så veldig mange av de. Commuteren er jo flott, synes jeg, men den er fortsatt dyr. Hva er budsjettet ditt, da? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
GEHU Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Her kommer et forsøk på å legge inn et bilde av nye skuten! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Lekker sak! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
catoh Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Har ein plan om å holde meg under 750 000. Ligger ein Nord Star i nærheten av Bodø, men det er langt å reise for å kikke.. Sitér dette innlegget Link to post
GEHU Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Her er et til! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Det er mye penger for 24 fot.....:-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
GEHU Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Tips til deg som evt ser etter nor star. Sjekk heller en Selby 880 her får du mye båt for pengene. I mine øyne en bedre båt på mange måter.( nå er jeg litt inhabil da jeg har vært med å bygge noen slike da ) men god båt er det! Sitér dette innlegget Link to post
catoh Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Må ikkje vere 24 :) Har kikket på litt større og, Minor 27 WR, commuter´en er jo 26. Og eg har eit stort ynskje om å ikkje bruke heile budsjettet :) Har vurdert viknes 770 i lengre perioder, men har eit ynskje om marsjfart på minimum 20knop. NB er ikkje aktuelt. Og har ikkje behov for meir enn 8m. Selby 880 manglar ein del av mine kriterier.. Men takkar for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Lykke til. Flotte båter. Spennende å være på båtjakt. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
jonn Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Viksund 990 er kjøpt Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 28.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Grattis! Får vi et bilde? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Auskar Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Har kikket litt etter robåt i tre, av type færing, spissbåt eventuelt speilbåt. Å få bygget disse ny, slo jeg fra meg grunnet pris. Kjøpte heller en Finsk robåt av plast hos West-system, og sikter på en liten outboard til denne senere. Dette uten at det blir tatt opp en eneste krone i lån. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.