Jump to content

kordan få meir fart med 40hk yamaha ?

Han dar strilen

Recommended Posts

Eg har ein skater 13 icc med ein 40 hester yamaha, 3 sylindret. båten går oppunder 30 knop :thumbsup: , men eg vil ha litt meir fart !

står original propell på, ingen powertrim eller nåke anna ekstra utstyr :thumbsdown: . Treng nåken som kan hjelpa meg å få meir fart uten at da vert altfor dyrt ! :rolleyes: evt ka propell eg treng for å få nåken ekstra knop ? :confused:

for å kunne gi noe propellråd så må man vite hva som står på nå (dim. er normalt preget inn i propellbosset) , samt hvaslags turtall du får på full gass.

for å få lurt ut de siste knopene så er powertrim gull verd mener jeg

og hvordan ligger kavitasjonsplata på motor i forhold til v-bunnen?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

propellen e 11 1/8 13. har desverre ikkje turteljar. senter på kavitasjonsplata e omtrent 1cm øve spiss på v bunn, men e djup v bunn så ytterst på plata er ca 1-2cm under bunn... :yesnod: Men uansett, båten går glatt opp i plan på bere få sekund men når ein gjer bånn pinne går da bere 29-30 knop så går da liksom ikkje fortare :thumbsdown: virka som da e litt å henta på motor :confused: motoren går lett. :worry: båten plana ganske fort, sjøl med 3 og 4 pers. :wink:

mener det ikke er turtalssperre på disse motorene , men effekt/momentkurven dabber fort av over 5500 omdr...

en ting som er gratis å teste er jo å heve motoren et hull eller 2 , høres også ut så den vil klare å dra en propell med mer stigning

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...