glalaks Startet 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Februar.2014 I båten min, en skibsplast 655 er putene ute festet med borrelås. Problemet er at alle festepunktene på båten (hard side) er utslitt så putene fester ikke. De gamle typene er runde med et hull i midten og skrudd fast om jeg ikke husker feil. Og de er ikke bøtelegge som sånne borrelåstaper. Hvem selger sånt? Jeg limte på borrelås i sommer men de løsnet ganske kjapt med sol og fuktighet... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Bitteliten Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 clas ohlson selger en del ulike tuper borrelås. Jeg bruker de båndene av plast. om du renser med aceton før du limer på borrelåsen sitter den uforskamma godt på hardt underlag. På mykt underlag skrur jeg fast Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Eg har også vært ute etter slike, men lite å finne på nett. De som er brukt hos meg ser ut til å være montert på runde plast/kunstfiber brikker. prinsippet er noe lignende dette. http://www.northamericanmotoring.com/forums/general-mini-talk/236885-migrating-all-weather-mats-solutions.html Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Jeg for min del ga opp borrelås, og sydde trukknapper på putene, hvor knappen på setebunner og rygger skrues enkelt med en skrue. Før så det ut som om noen hadde hatt putekrig hver gang det blåste frisk bris eller mer. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 På Askeladden båtene jeg har hatt så har det vært trykknapper. dette fungerer veldig bra, men utfordringen i maritimt miljø er at dem setter seg.. kunsten er å smøre knappene med jevne mellomrom. på båten jeg har nå er det hemper der knappene er festa slik at det er lett å få av og på Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
glalaks Svart 4.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Mine er også sånne runde plastbrikker med borrelås som er skrudd og sikkert limt. Vanskelig å finne. Knapper hadde jeg å før på Askeladden. De som ikke var rusta i stykker fungerte bra;) må holdes saltfrie sånne knapper.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
znick Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Det er vel slike du skal ha: http://www.mcmaster.com/#hook-and-loop-discs/=qjlk6z Her må du bestille 50 av hver, betale 30 USD + frakt og moms.... Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Takk! Det der så veldig likt ut det jeg er ute etter. Får bestille en pakke om jeg ikke finner i Norge.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Saltshaker Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 Dette er ett god alternativ hvis du ønsker trykknapp løsning i stedet. http://www.ykksnap-america.com/marine0.html Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 3M har en borrelås som sitter bra, nesten for bra... Den er litt vanskelig å skille/åpne, men limet sitter godt. Den kan også skruves gjennom for bedre feste. Der jeg jobbet før brukte vi denne til å henge opp PlS, PC og lign. http://www.odegard-lakk.no/default.aspx?menu=772&product=8156 Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Bearded Beast Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 Nå veit ikkje eg hvordan dette ser ut men om du er ute etter borrelåsskiver så tar du en båtskive elr firkantskive og limer på borrelås samt bretter rundt kanten slik alle ender og sider kommer på undersiden og da vil komme i klem når du skrur fast skruen i midten. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 Hvis du ikke finner, er det jo ingenting i veien for å skru fast vanlig borrelås også. Bitteliten skrue med senkehode, og en stor skive med lite hull. (stor skive 10-12 mm utvendig diametr, 3mm hull til skruen. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 3M har en borrelås som sitter bra, nesten for bra... Den er litt vanskelig å skille/åpne, men limet sitter godt. Den kan også skruves gjennom for bedre feste. Noen på jobb festet ett tastatur på en pult med litt for mye slik "dual-lock" på, og når tastaturet skulle taes bort knakk det før borrelåsen slapp... TA Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 15.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2014 (redigert) Ref Bodehode: 3M har en borrelås som sitter bra, nesten for bra... Den er litt vanskelig å skille/åpne, men limet sitter godt. Den kan også skruves gjennom for bedre feste. Der jeg jobbet før brukte vi denne til å henge opp PlS, PC og lign. Yeapp, instämmer, 3M är grejen när det gäller 'borrelås'! Håller för det mesta!!! Själv använder jag mest 'Hook and Loop MP-3526N' Ibland även 'Dual Lock Thin SJ 457 D' Dyrt men BRA! Googla och hitta i USA, det är någon som skär emellan något sanslöst på vägen hit. Redigert 15.Februar.2014 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 Gammel tråd. Noen som vet hvor man kan få tak i disse runde bortelåsfestene som skrus fast? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 29.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 Hør med Skisma http://www.skisma.no/ det er de som stortsett leverer puter til NB og Viknes og der er disse knappene med borrelås på ofte brukt til seterygger m Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Shore Svart 29.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 3M dual lock runde borrelåsbrikker blir brukt mye innen skiltbransjen. Det kan hende enkelte skilt/folie firmaer kan selge noe på detaljistnivå, men de er normalt ikke basert på salg direkte til kunder slik Jernia og andre butikker er, ofte bestiller man det man trenger til hvert enkelt prosjekt for å slippe stort lagerhold. . Jeg ville allikevel forhørt meg hos disse, mulig de kan gi deg adresser til butikker som selger 3M produkter. Vet det fantes en slik på Hovin/Helsfyr i Oslo tidligere, men husker ikke navnet og vet ikke om de eksisterer mer. Mulig en telefon til 3M Norge på Hvam kan hjelpe. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
glalaks Svart 29.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 (redigert) Send Mail til skibsplast.no. Tror det var der jeg fikk tak i sånne.. Redigert 29.Mai.2016 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Tskjei Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Gammel tråd, men hvis det et flere som trenger: https://industrisom.no/produkt/borrelas-nevogrip-rundell-o35mm/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.