Jump to content

Tønsberg årets gjestehavn

Pequod

Recommended Posts

Bare å gratulere. En glimrende gjestehavn hvor man får veldig mye for pengene. Siden jeg etter hvert begynner å bli for gammel til kjøret på Havariet og Esmeralda, så setter jeg også pris på at Tønsberg har plass til alle, uten av vi blir alt for mye forstyrret av de som ikke legger seg tidlig. Ikke trenger man å bekymre seg for lunsjen heller, så lenge Roar i bua finnes :thumbsup:

MedlemInnlegg: 263Registrert: 21.12.09Aktiv: I dag 08:19Tønsberg er kåret til årets gjestehavn. Jeg har aldri overnattet i havna og vet lite om hva som gjør havna så spesiell. Jeg har vel ikke funnet en eneste gjestehavn som frister til gjentakelse. Gjestehavner er mer nødhavn for meg.Hva er det som gjør havna i Tønsberg til en vinner? .... lav pris.... rent badevann.....ingen båtbølger.....god plass slik at man slipper båter fortøyd utapå/god kapasitet.... gratis handleplasser....vakter om natta.....mulighet til å velge bort dusj, vaskemaskin, toalett.....strømkontakt til alle...??????

http://www.nrk.no/ve...avn_-1.11516032

Jeg har jo så liten erfaring med gjestehavner siden jeg tross alt bare har fartet rundt siden oktober i fjor, og eneste gjestehavna jeg har vært i er Oscarsborg, og det var utenom sesongen, så jeg har ikke så mye å tilføre her.

Men jeg husker jeg reagerte på havnesjefen i Tønsbergs kommentar i fjor, hvis han er riktig sitert synes jeg det var en virkelig dårlig og arrogant taper...

Han mente blant annet at kåringen var "latterlig" og at ingen hadde hørt om vinnerhavna....

Men som Båtmagasinet selv skriver så er han vel i bedre humør i år...

Redigert av Pequod (see edit history)

MedlemInnlegg: 263Registrert: 21.12.09Aktiv: I dag 08:19Tønsberg er kåret til årets gjestehavn. Jeg har aldri overnattet i havna og vet lite om hva som gjør havna så spesiell. Jeg har vel ikke funnet en eneste gjestehavn som frister til gjentakelse. Gjestehavner er mer nødhavn for meg.Hva er det som gjør havna i Tønsberg til en vinner? .... lav pris.... rent badevann.....ingen båtbølger.....god plass slik at man slipper båter fortøyd utapå/god kapasitet.... gratis handleplasser....vakter om natta.....mulighet til å velge bort dusj, vaskemaskin, toalett.....strømkontakt til alle...??????

Høres ut som at det er greit for alle at du holder deg til uthavnene. :yesnod:

Guest Avmønstret#

Var på Sørlandet i sommer og er nok enig i at gjestehavn er nødhavn, og selv da fikk vi ikke plass :-) Uthavn i nærheten og gummijolla inn ble løsningen, samt deisel og vannfylling tidlig om morgenen før en skulle gå videre.

Men det er jo ikke noe å klage over, flere i gjestehavner= færre i uthavner. Og når en blir gammel er det en komfortabel mulighet og godt tilbud.

--------------

Glemte forresten en gjestehavn, lå på Hvasser på tampen av ferien, du bedre for en fin plass! Og glemte enda en, Stavern, en maurtue uten sidestykke med "tvilsomme elementer" som gikk "streifvakter" utover bryggene så en knapt turte å snu ryggen til båten.

Helt ærlig folkens... er det shoppingmulighetene... prisen på ølet,....åpningstidene på resturangene....eller naturopplevelsene som avgjør hvilken havn som er best?

Beliggenhet og tilbud rundt er naturligvis en faktor. Jeg regner med de fleste som ligger i gjestehavn gjør det fordi de vil ha tilgang til fasiliteter på land. En kjempestor og moderne marina midt i ingenmannsland hadde nok ikke trekt mange gjester.

Helt ærlig folkens... er det shoppingmulighetene... prisen på ølet,....åpningstidene på resturangene....eller naturopplevelsene som avgjør hvilken havn som er best?

Ja shoppingmuligheter er nok vektlagt, restaurant og andre underholdningstilbud, fasilitetene i havnen som strøm,vann,søppelhåndtering, wifi og hvor koselig det er for gjestene.

Er det vafler og pølser i kiosken samt aviser om morgenen, er det nærhet til by men allikevel litt rolig osv osv ergo det veldig mange eller skal vi si brorparten av båtfolk vil ha i en havn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...