Pequod Startet 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Februar.2014 Fikk pressemelding på jobben i dag, noe under nyhetsterskelen der jeg jobber, men uansett: Tønsberg er blitt kåret til årets gjestehavn av Båtmagasinets lesere. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tox Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Strålende!! Det var på tide at Tønsberg Gjestehavn fikk denne utmerkelsen! Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Gratulerer, Tønsberg! En lang periode var Gjestehavn i Tønsberg den eneste uten avgift og etter at avgiften kom ser det ut til både den og mer til øremerkes for å forbedre anlegg og miljø. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 heia Tønsberg Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Key Freak Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Fullt fortjent! Gratulerer til Tønsberg, og ikke minst til foreningen(e) som står for den daglige driften om sommeren. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Astor Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 En hyggelig havn å komme til. Alltid. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
navid Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 (redigert) Vel fortjent! Ferierte i Tønsberg gjestehavn sommeren 2012. Trivelig by. Fin og sentralt plassert gjestehavn. Gratulerer! Redigert 3.Februar.2014 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Bare å gratulere. En glimrende gjestehavn hvor man får veldig mye for pengene. Siden jeg etter hvert begynner å bli for gammel til kjøret på Havariet og Esmeralda, så setter jeg også pris på at Tønsberg har plass til alle, uten av vi blir alt for mye forstyrret av de som ikke legger seg tidlig. Ikke trenger man å bekymre seg for lunsjen heller, så lenge Roar i bua finnes Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 MedlemInnlegg: 263Registrert: 21.12.09Aktiv: I dag 08:19Tønsberg er kåret til årets gjestehavn. Jeg har aldri overnattet i havna og vet lite om hva som gjør havna så spesiell. Jeg har vel ikke funnet en eneste gjestehavn som frister til gjentakelse. Gjestehavner er mer nødhavn for meg.Hva er det som gjør havna i Tønsberg til en vinner? .... lav pris.... rent badevann.....ingen båtbølger.....god plass slik at man slipper båter fortøyd utapå/god kapasitet.... gratis handleplasser....vakter om natta.....mulighet til å velge bort dusj, vaskemaskin, toalett.....strømkontakt til alle...?????? http://www.nrk.no/ve...avn_-1.11516032 Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 4.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 (redigert) Jeg har jo så liten erfaring med gjestehavner siden jeg tross alt bare har fartet rundt siden oktober i fjor, og eneste gjestehavna jeg har vært i er Oscarsborg, og det var utenom sesongen, så jeg har ikke så mye å tilføre her. Men jeg husker jeg reagerte på havnesjefen i Tønsbergs kommentar i fjor, hvis han er riktig sitert synes jeg det var en virkelig dårlig og arrogant taper... Han mente blant annet at kåringen var "latterlig" og at ingen hadde hørt om vinnerhavna.... Men som Båtmagasinet selv skriver så er han vel i bedre humør i år... Redigert 4.Februar.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tombåt Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 MedlemInnlegg: 263Registrert: 21.12.09Aktiv: I dag 08:19Tønsberg er kåret til årets gjestehavn. Jeg har aldri overnattet i havna og vet lite om hva som gjør havna så spesiell. Jeg har vel ikke funnet en eneste gjestehavn som frister til gjentakelse. Gjestehavner er mer nødhavn for meg.Hva er det som gjør havna i Tønsberg til en vinner? .... lav pris.... rent badevann.....ingen båtbølger.....god plass slik at man slipper båter fortøyd utapå/god kapasitet.... gratis handleplasser....vakter om natta.....mulighet til å velge bort dusj, vaskemaskin, toalett.....strømkontakt til alle...?????? http://www.nrk.no/ve...avn_-1.11516032 Høres ut som at det er greit for alle at du holder deg til uthavnene. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 MedlemInnlegg: 263Registrert: 21.12.09Aktiv: I dag 08:19Tønsberg er kåret til årets gjestehavn. Jeg har aldri overnattet i havna og vet lite om hva som gjør havna så spesiell. Jeg har vel ikke funnet en eneste gjestehavn som frister til gjentakelse. Gjestehavner er mer nødhavn for meg.Hva er det som gjør havna i Tønsberg til en vinner? .... lav pris.... rent badevann.....ingen båtbølger.....god plass slik at man slipper båter fortøyd utapå/god kapasitet.... gratis handleplasser....vakter om natta.....mulighet til å velge bort dusj, vaskemaskin, toalett.....strømkontakt til alle...?????? http://www.nrk.no/ve...avn_-1.11516032 Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Skynd dere å bruke den før Tønsberg bystyre lager leiligheter av den også. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Var på Sørlandet i sommer og er nok enig i at gjestehavn er nødhavn, og selv da fikk vi ikke plass :-) Uthavn i nærheten og gummijolla inn ble løsningen, samt deisel og vannfylling tidlig om morgenen før en skulle gå videre. Men det er jo ikke noe å klage over, flere i gjestehavner= færre i uthavner. Og når en blir gammel er det en komfortabel mulighet og godt tilbud. -------------- Glemte forresten en gjestehavn, lå på Hvasser på tampen av ferien, du bedre for en fin plass! Og glemte enda en, Stavern, en maurtue uten sidestykke med "tvilsomme elementer" som gikk "streifvakter" utover bryggene så en knapt turte å snu ryggen til båten. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 Skynd dere å bruke den før Tønsberg bystyre lager leiligheter av den også. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Uglesett Svart 4.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2014 (redigert) Helt ærlig folkens... er det shoppingmulighetene... prisen på ølet,....åpningstidene på resturangene....eller naturopplevelsene som avgjør hvilken havn som er best? Redigert 4.Februar.2014 av UGLESETT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Høres ut som at det er greit for alle at du holder deg til uthavnene. Det är det som är det fina för alla att man kan välja. De som inte vill till Tönsberg kan låta bli och för oss andra som tycker om Tönsberg blir det mera plats. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Helt ærlig folkens... er det shoppingmulighetene... prisen på ølet,....åpningstidene på resturangene....eller naturopplevelsene som avgjør hvilken havn som er best? Beliggenhet og tilbud rundt er naturligvis en faktor. Jeg regner med de fleste som ligger i gjestehavn gjør det fordi de vil ha tilgang til fasiliteter på land. En kjempestor og moderne marina midt i ingenmannsland hadde nok ikke trekt mange gjester. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Enzo Svart 5.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2014 Helt ærlig folkens... er det shoppingmulighetene... prisen på ølet,....åpningstidene på resturangene....eller naturopplevelsene som avgjør hvilken havn som er best? Ja shoppingmuligheter er nok vektlagt, restaurant og andre underholdningstilbud, fasilitetene i havnen som strøm,vann,søppelhåndtering, wifi og hvor koselig det er for gjestene. Er det vafler og pølser i kiosken samt aviser om morgenen, er det nærhet til by men allikevel litt rolig osv osv ergo det veldig mange eller skal vi si brorparten av båtfolk vil ha i en havn Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.