Olecf Startet 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Februar.2014 (redigert) Ble litt rot her, men altså. Spørsmålet var hva som er best å ordne riper i skroget med pr 2014. Og hvor får en kjøpt skikkelige blåser? Prøvde en fra biltema forrige sesong, men den gikk det hull på. Redigert 3.Februar.2014 av Olecf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Riper i gelcoaten? Gelcoatsparkel.. Biltemas f.eks. har jeg brukt mye for å fikse luftblærer i gelcoaten pga. produksjonsslurv. Epoxy f.eks. West System kan også brukes under vannlinjen der fargen uansett ikke spiller noen rolle. Særlig om det skal primes/stoffes. Jeg har ikke bunnstoff på min 18-foter, og fikset en liten skade som gikk ned i glassfiberen med epoxymettet duk først, og så gelcoatsparkel over der. Kan ikke se at det er reparert, når det gjøres etter boka, mer eller mindre. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Olecf Svart 3.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Ok. Takk for svar. De er under vannlinjen. Det er ca 3-5 mm dype sår 2 mm brede. Epoxy først og så gelcoat. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 (redigert) Gelcoatsparkel, men det er jo primært for utseendes skyld, det har jo ingen styrke eller særlig beskyttelse mot vanninntregning. Hvor lange er disse ripene da ? Tror det blir vanskelig å fylle opp med epoxy i bare 2 mm brede riper uten å slipe ut ripene til større felt kanskje. Er ripene ikke så lange så har de neppe så stor betydning for styrken i båten. Det finnes forresten egne bøker for dette, både fra West System og fra Cappelen Damms forlag. Men det er jo litt mye å sette seg inn i bare for denne reparasjonen. Antar det er flere eksperter her inne som kan mere enn meg Redigert 3.Februar.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.