Jump to content

Fairline phantom 46

My Dream

Recommended Posts

Azimut 46 med tre kabiner, overgår det meste av hva som er av båter på denne størrelsen !!!!!!!!!!!! :yesnod: Nr 1: De bruker kun materialer som varer i båt. 2: båtene går lett og tørt i vannet.D.v.s lite sjøsprøyt opp på dekk. 3: tåler veldig bra grov sidesjø og aktersjø ! 4 brede sidedekk ! trenger ikke være akrobat for å forsere fram til fordekk. 5 : tre kabineren har også dinetten oppe :thumbsup: . Det er ikke veldig hyggelig å stå nede i kjelleren og lage mat,hva :lipseal: . Var på båt jakt i fjor. Vi skulle ha en båt i denne størrelsen. Vi prøvekjørte 8 forskjellige fabrikater. Da vi prøvet Azimuten, var det elendig vær og mye sjø ! Gud; så flott denne båten taklet dette ! hun var leken og lettmanøvrert. Litt av en båt. Det er veldig merkelig at mange av de andre båtene bruker kirsebær/ teak folierte MDF plater som inneredning :giggle: . En båt må tåle et fuktig klima. Ja den står da i vannet ! Vi så på 32 båter,og prøvet 16 av dem. I ni av båtene, hadde kantlister på dører, vegger og innredning begynt å løsne. Alt utstyr var også av billig kvalitet. Til slutt kan jeg nevne motorer. Azimuten hadde to cummings motorer som flyttet denne to til tre knop fortere enn de andre båtene. Diesel forbruket var 12 til 16 liter mindre pr time :clap: , og null røyk. Om jeg var deg, hadde jeg også valgt en båt som er laget før 2004.p.g.a motor og gir har mindre problemer :rolleyes: . Finish og materialvalg fra 1997 til og med 2003 er mye bedre, enn de nyere modellene !!!Husk finans krisen startet i 2004. Fra da av ble det laget enklere og billigere løsninger i alt av båt :wink: . Denne er også et flott valg : Arcoa 44 mystic !!!

??? Dette blir for dumt, unyansert og ensidig.

Jeg også liker Azimuth båtene, selv om jeg ikke er ute etter båter i det segmentet selv.. men at Fairline og Princcess står tilbake kvalitetsmessig synes jeg er lit spessielt å påstå! Da det er netopp de eldre Fairline og Princcess båtene som er mest poppulære og står seg aller best! har sett 20-25år gamle båter som ser ut som dem er brukte bare i 5-10år

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Kjære båt kollega. Det ble spurt om forslag og tips og erfaringer angående kjøp av båt på denne størrelsen. Prøvet ærlig å gi ,my dream vår opplevelse av båtene vi prøvet ! Jeg har på ingen måte rakket ned på noen som helst valg av båt ! Har heller aldri innbilt meg selv eller andre, at den beste båten i verden; er den jeg har nå ! Vi ente opp med helt annen båt. Dessverre ble Azemuten solgt ,før vi var klare for båtkjøp. Det er mange flotte båter der ute, Ja, men denne var helt spesiell ! Så kanskje kan vi forsøke å kommentere det som blir spurt om her ! Veldig unødvendig kommentar. Det har blitt nyansert ja,det er mulig ikke for dumt og om du mener det er ensidig; så kan du jo komme med en anbefaling. OK ?

Takker for alle innspill så langt. Har vært inne på tanken på azimut 46, men kom fram til att dette er en båt som er ett mindre antall kjøpere på enn for eksempel fairline. Båten skal en gang også selges, da er det jo litt greit med båt markedet er åpent for.

Lugarstørrelsen ha jo litt, men ikke all betydning. Skulle gjerne hatt squadron løsninga med 2 like midtkabiner, men dette blir ikke den båten og årsmodellen jeg har vurdert.

Prisen har jo også litt og si. Hadde håpet og kunne handlet en båt til max 2,6mill..

Liker phantomen 46 som har benk hele babord side. Ser ikke behovet for en 2 seter der.

Kom med flere inspill på både posetive og negative på de forskjellige båtene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...