Kire Svart 9.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2014 (redigert) Jeg kan si meg enig i at plassutnyttelsen virker veldig bra! Jeg har sett på en del Expresser også, fordi det finnes en del av dem på markedet, og mange virker godt ivaretatt. Men dette med toalettrom er greit om man skal bruke den til å cruise med. Jeg er redd for å få "wannaba-regattaseiler"-stempel på meg i begynnelsen... Hvor raskt kjenner man forskjellene i båtens egenskaper når man ikke har erfaring? Blir man vant med egen båt, og godtar at den (hun...) er som den er? Hvordan kjenner man forskjellen på en god båt vs en dårligere? HeiSer du kikker litt på Exspress. Da synes jeg du skal gå opp et hakk til Albin Cumulus, en mye mere til båt, trygg, føles mye større, seiler raskt og herlig, godt bygget og meget bra cockpit som også er viktig. Min far solgte akkurat en silkestrøken slik. Redigert 9.Februar.2014 av Kire (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mark Read Svart 10.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Bli med oss å seile snøføyka på lørdag da! Ellers vil jeg anbefale deg å bli med i en av våre lokale seilforeninger. Da får du også tilgang til rimelig kran i tillegg til mange andre fordeler. Skulle veldig gjerne, men den helgen er avsatt til familieaktiviteter. Jeg prøver å velge mellom Os Seilforening og Bergens. (Bor i sentrum, har båtplass i Os kommune.) Hei Ser du kikker litt på Exspress. Da synes jeg du skal gå opp et hakk til Albin Cumulus, en mye mere til båt, trygg, føles mye større, seiler raskt og herlig, godt bygget og meget bra cockpit som også er viktig. Min far solgte akkurat en silkestrøken slik. Expressene har jeg slått fra meg - de er sikkert morsomme regattabåter, men dekker ikke kravene jeg stiller til båt. Cumulusen er høyaktuell, så får vi se hva jeg ender opp med når jeg har fått tatt de forskjellige båttypene i nærmere øyesyn. Ellers er jeg i ferd med å melde meg på seilkurs for å få banket på plass litt teori, og for å sparke meg selv ett steg videre. Hvordan går det med deg, Forskeren? Har du vært på noen visninger enda? Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Bedre kranfasiliteter i Bergens enn i Os! Sitér dette innlegget Link to post
Mark Read Svart 10.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Bedre kranfasiliteter i Bergens enn i Os! Ser ut som om Bergens også har sosiale aktiviteter som er aktuelle for en sentrumsboer. Sitér dette innlegget Link to post
Forskeren Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Nei, ikke vært på noen visninger enda Mark Read - lurker litt på Finn og avventer til etter seilkurs i april tenker jeg :) I mai-juni bør det jo også være mange båter ute på Finn! Hvilke foreninger er det dere sverger til i Oslo-området da? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Det vil bli betydelig flere båter til salgs fremover. Så det er ikke noen grunn til å forhaste seg. Samtidig er det sikkert mange i markedet som har lyst å kvitte seg med båten raskt da de vil opp i størrelse. Da vil de nok helst selge raskt og er villig til å kanskje gå ned i pris. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Dette er vel noe i din gate Mark: Maxi 84 på FINN idag. Mye plass, båt og utstyr for pengene! Og kanskje litt prutbar? Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Ligger en i Koppervik også Vurderte å kikke på den, men selger virket ikke interessert i å selge da. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.