Jump to content

Komme igang med seiling - landkrabben lengter etter havet...

Mark Read

Recommended Posts

Jeg kan si meg enig i at plassutnyttelsen virker veldig bra!

Jeg har sett på en del Expresser også, fordi det finnes en del av dem på markedet, og mange virker godt ivaretatt. Men dette med toalettrom er greit om man skal bruke den til å cruise med. Jeg er redd for å få "wannaba-regattaseiler"-stempel på meg i begynnelsen...

Hvor raskt kjenner man forskjellene i båtens egenskaper når man ikke har erfaring? Blir man vant med egen båt, og godtar at den (hun...) er som den er? Hvordan kjenner man forskjellen på en god båt vs en dårligere?

Hei

Ser du kikker litt på Exspress. Da synes jeg du skal gå opp et hakk til Albin Cumulus, en mye mere til båt, trygg, føles mye større, seiler raskt og herlig, godt bygget og meget bra cockpit som også er viktig. Min far solgte akkurat en silkestrøken slik.

Redigert av Kire (see edit history)

Bli med oss å seile snøføyka på lørdag da!

Ellers vil jeg anbefale deg å bli med i en av våre lokale seilforeninger. Da får du også tilgang til rimelig kran i tillegg til mange andre fordeler.

Skulle veldig gjerne, men den helgen er avsatt til familieaktiviteter. Jeg prøver å velge mellom Os Seilforening og Bergens. (Bor i sentrum, har båtplass i Os kommune.)

Hei

Ser du kikker litt på Exspress. Da synes jeg du skal gå opp et hakk til Albin Cumulus, en mye mere til båt, trygg, føles mye større, seiler raskt og herlig, godt bygget og meget bra cockpit som også er viktig. Min far solgte akkurat en silkestrøken slik.

Expressene har jeg slått fra meg - de er sikkert morsomme regattabåter, men dekker ikke kravene jeg stiller til båt. Cumulusen er høyaktuell, så får vi se hva jeg ender opp med når jeg har fått tatt de forskjellige båttypene i nærmere øyesyn.

Ellers er jeg i ferd med å melde meg på seilkurs for å få banket på plass litt teori, og for å sparke meg selv ett steg videre. :thumbsup:

Hvordan går det med deg, Forskeren? Har du vært på noen visninger enda?

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...