Hanto Startet 29.Mars.2005 Del på Facebook Startet 29.Mars.2005 Hei! nå ser det ut til at Hantoen blir solgt, og da må vi jo selvsagt ha ny og større båt! Jeg skal se på en Polar 25 til helgen. Det står en Volvo penta 61? hk i båten og båt og motor er 79/80 modell. Er det noen vanlige/ spesielle feil jeg bør se etter? Hva er riktig pris for denne båten? Den er normalt utstyrt og vedlikeholdt. Ingen skader etter opplysning fra selger. Dieselvarmeren er defekt. Alle nyttige erfaringer mottaes med takk! Hilsen Hanto (Polar)? Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 29.Mars.2005 Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 Jeg skal se på en Polar 25 til helgen. http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=17670Denne? Er motoren ferskvannskjølt så er det vel ikke så mye du får prutet på den prisen Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 29.Mars.2005 Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 (redigert) Hei Har vært den lykkelige eier av en Polar 25`som ble solgt nå i vinter. Båten ble raskt solgt. Mange henvendelser både på tlf og Finn.no. Anonnsen min ligger her på Finn.no enda . ( er passiv, men får den nå fremdeles frem ) Polar 25` Har du link til anonnsen på den du skal se på ? I erfaringsdatabasen ligger det også en beskrivelse av denne : Polar 25` Kan ikke komme på noe spessielt du må se etter på denne båten. Jeg monterte i større septik i min forhendværende. Den orginale er for liten på Polar 25`. Sansynligvis er det en MD21A i denne. Tror de begynnte med MD21B i 1980 ( ? ) Denne motoren finner du mye info om i emneoversikten. Lykke til med en evt handel GeV Redigert 29.Mars.2005 av GeV (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Akira Maru Svart 29.Mars.2005 Del på Facebook Svart 29.Mars.2005 Båten ser fin ut til den prisen! Vær obs på MD21 motoren. Den har en svakhet i toppen som har en lei tendens til å tære inn til eksoskanalen. Dermed får du all kjølevæsken i eksosen. En rep. på ca. 10 000,- minimum. Motoren er kjent, egentlig en Peugeot Indenor som har sittet i MANGE biler. En ordentlig traver. Se i erfa basen. Lykke til med båtkjøp! Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
Hanto Svart 30.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2005 http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=17670 Stemmer at det er denne! kan noen se om det er en 21a eller 21b motor? Gev? hva syntes du om båt/ pris? Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 30.Mars.2005 Del på Facebook Svart 30.Mars.2005 Stemmer at det er denne! kan noen se om det er en 21a eller 21b motor? Gev? hva syntes du om båt/ pris? <{POST_SNAPBACK}> Så vidt jeg kan se er dette en MD21A. Grunnen til jeg mener dette er at jeg ikke kan se varmeveksleren som er på MD21B i front av motoren. Er også temmelig sikker på at disse båtene ble levert med MD21A frem til og med 1979. i 1980 begynnte de med MD21B. ( men hender jeg tar feil ) Her er en MD21B : Eller er det vel ikke noe å si om prisen. Har sette denne båten lenge på nettet. Ligger i seilbåt kategorien etter det jeg husker !?!?. Jeg har selv aldri vært tilhenger av for mye tepper ute i båter. men smaken er som baken osv osv........( her var det jo teppe oppe med vindskjermene også ) Sjekk at det ser greit ut under teppet i tilfelle du vil fjerne dette selv. I denne du ser på er det hestesko løsning bak. dette er positivt mener jeg. Hadde ikke det i våres. Lykke til med evt kjøp. GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
GeirKS Svart 31.Mars.2005 Del på Facebook Svart 31.Mars.2005 Det er definitivt en A modell med firkantet varmevekslerhus. B-modellen's varmeveksler er mye enklere å rengjøre enn A-modellens, ellers er motorene praktisk talt like så vidt jeg vet. Geir Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 9.April.2005 Del på Facebook Svart 9.April.2005 (redigert) Hvordan gikk dette Hanto ? Ser du kikker etter båt fremdeles i en annen tråd her (Sandvik 26 ) Var ikke Polaren noe tess ? GeV Redigert 9.April.2005 av GeV (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
asso Svart 9.April.2005 Del på Facebook Svart 9.April.2005 :nono: Leste en båttest her om dagen der en md 21 B var installert,her får du hva der sto :En problemmotor sier Leif Borgen i Norsk Båtformidling som hevder at motoren generelt har et dårlig rykte.Også andre bransjefolk bekrefter påstanden.De sier at det særlig toppakninger og kjølesystemet det har vært problemer med :(sitat slutt) Sitér dette innlegget Link to post
Hanto Svart 9.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2005 Polaren er ikke klar til visning før i slutten av måneden, så jeg kikker på litt av hvert. Er forøvrig enig med deg angående tepper i cokpit! Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 9.April.2005 Del på Facebook Svart 9.April.2005 Polaren er ikke klar til visning før i slutten av måneden, <{POST_SNAPBACK}> Merkelig å ha en båt annonsert så lenge som den har ligget der, og så kan den ikke vises frem ??? GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Hanto Svart 17.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2005 Takker for all info gev! Lurer på en ting til: Hvordan hadde fargen på overbygget holdt seg på din båt? var det mye falmet eller så det greit ut? Og hva måtte du betale for omtrekking av stoler og puter ute, hvis det var du som fikk det gjordt da. Forresten pene farger som passet til resten av båten! Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Takker for all info gev! Lurer på en ting til: Hvordan hadde fargen på overbygget holdt seg på din båt? var det mye falmet eller så det greit ut? Og hva måtte du betale for omtrekking av stoler og puter ute, hvis det var du som fikk det gjordt da. Forresten pene farger som passet til resten av båten! <{POST_SNAPBACK}> Fargen var fin på overbygget på den jeg hadde. Omtrekkingen av puter og stoler var allerede utført da jeg overtok den. Skal du se på denne snart ? GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Hanto Svart 17.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2005 Fargen var fin på overbygget på den jeg hadde. Omtrekkingen av puter og stoler var allerede utført da jeg overtok den. Skal du se på denne snart ? GeV Håper det! får beskjed når den er klar. Sitér dette innlegget Link to post
Hanto Svart 22.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2005 Nå har jeg handlet "ny" båt og panikken for å bli uten båt i sommer kan legge seg. Skuta er en Marex 770 holiday. Teaken i cocpit trenger behandling. Den er opprinnelig lakket, men jeg vil olje den etter at det er rengjort. God framgangsmåte mottas med takk, hvilke produkter skal jeg bruke? Hilsen Hanto ø ehh kanskje på tide å bytte navn? Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 22.April.2005 Del på Facebook Svart 22.April.2005 (redigert) Gratulerer. Det er vel neppe noe panikkartet ved å kjøpe en Marex 770 Holiday. Dette er jo en veldig kurant båt. Men det kunne jo være artig med noen flere opplysninger om båten og bilder!!!!! Redigert 22.April.2005 av TwinCab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 22.April.2005 Del på Facebook Svart 22.April.2005 Gratulerer med båt ! Kikket selv på denne typen for en del år siden. Lenge til den er på vannet ? GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Hanto Svart 22.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2005 Gratulerer med båt ! Kikket selv på denne typen for en del år siden. Lenge til den er på vannet ? GeV <{POST_SNAPBACK}> Båten ligger på sjøen i farsund, skal hente den i pinsen etter planen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.