andhaake Startet 9.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2014 Hei Er endel tråder ang propeller fortiden, så jeg tenkte jeg skulle smi mens jernet er varmt hehe.. Har jeg noe å tjene på å bytte ut standard propellen på en 2013 evinrude 25hk motor? Skulle gjerne fått båten litt fortere opp i plan når det er flere i båten.. Er bytte av propell en mulighet for å få til det? :) André Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 9.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2014 Da setter du på en propell med 1 hakk mindre stigning. Bare pass på at motoren ikke får mye høyere turtall enn oppgitt. På propellen finner du størrelsen og stigningen. Står det feks: 10 1\4X13 betyr dette at propellen er 10,25 tommer i diameter og har 13 pitch i stigning. Da kunne du prøvd med en 12" stigning. Men du vil da miste litt toppfart. Sitér dette innlegget Link to post
andhaake Svart 9.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2014 Takker.. Da har jeg skjønt tegninga :) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Har samme båt som du går båten fint med denne motoren kor fort går den med 25 hk.er de noe problem med så tung motor på båten. gå med 1 tomme på stigningen. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Muren Motorsport Svart 10.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Finn ut stigning/størrelse på propellen din da. har noen liggende her. Sitér dette innlegget Link to post
andhaake Svart 10.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2014 Får desverre ikke sjekka det før om noen uker, båten ligger til opplag på hytta og skal ikke på hytta før første helga i Mars.. Men sender deg gjerne en mld når jeg har fått sjekka det :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.