Camarque44 Startet 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2014 (redigert) Qmi . Drevet er fra år 2000. Alt virker fint, men tenker på å forebygge med qmi produktet. Hva tror dere? Redigert 13.Februar.2014 av knugisto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Hvorfor? Blir du lett ledet av reklame? Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 (redigert) Tjaaa.. hvorfor ikke . Jeg har behandlet begge mine gamle TAMD 71B maskiner 2 ganger med QMI bare positivt og si om det produktet. startet letter går mye jevnere på tomgang. har også kjøpt inn gir behandling, har planer om og ta disse nå til våren. Her inne vil du finne de som er totalt i mot og de som har bare positive uttalelser om tilsetningsstoffer. Redigert 13.Februar.2014 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Camarque44 Svart 13.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Maskinene tenker jeg å ta til våren, men er litt usikker på drevene. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Er mange meninger for og i mot QMI her inne, det er det i alle fall ikke tvil om Hvis du først stoler på QMI for bruk i motoren kan jeg ikke se noen grunn for å ikke ta drevene også i samme slengen. QMI Norge kjører vel en garanti enda der de garanterer for at selve QMI-behandlingen ikke skal være det som skader motoren/girkassen? Selv har jeg brukt QMI både i bilmotorer, girkasser og nå i Mr.Perkins ombord. Er ikke annet enn fornøyd, selv om jeg ikke har merket effekt på alle motorene jeg har brukt produktet i. Noen virker uforandret, men andre har blitt markant mer lettstartede, røyker mindre og det kan i enkelte tilfeller virke som går bedre (akslerasjon). Det siste blir forsåvidt synsing fra min side, har verken tatt tiden eller forsket på emnet. Har også blitt kvitt uling i gir på en Corolla jeg hadde. Sånn sett (skal man tro reklamen) er det ikke dumt å bruke QMI forebyggende Første gangen jeg brukte produktet var det etter tips og anbefaling fra andre med amcars og med mye mer peiling på motor enn meg. Så jeg tenkte at det kan ikke skade, er jo garanti og alt. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Normalt vedlikehold skal holde. Har prøvd forskjellige lurium opp igjennom årene i yrke som mekanikker. Kan ikke se at noe har virket. I ekstremt skittenene motorer har jeg brukt 50/50 olje å diesel en halvtimes tid på tomgang med godt resultat. På bensinmotorer med mye dritt i innsug å ventiler er vann på spruteflaske det beste. Eneste som kanskje har hatt en hvis effekt er dyserens fra omega. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
windy26 Svart 14.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2014 Noen som har brukt QMI på MS- 4 gearkasse ? Sitér dette innlegget Link to post
Dr Gonzo Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Hallo Draco24styling: -Da kan jeg etter mange års erfaring med bruk av QMI sine produkter i både motorer og girsystemer av ymse slag si at du ikke har sett en motor innvendig etter en behandling med dette kontra diesel!! -Men jeg er enig når du nevner Omega da dette er noe av det bedre på markedet. Dr Gonzo Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Motorer kan ha godt av rens, men det kan gi bivirkninger. Hvis gikassa eller drevet blir fullt av urenheter har du større problemer, hvis oljen virker som normalt blir det ikke skittent. I både motor og gir/drev skal oljen ta opp fourensingene og når du bytter olje blir det rent nok. Men forbrenningsgasser og rester av drivstoffet vil kunne forurense motoroljen utover det oljen kan ta opp. Med riktig olje og adekvate skiftinterval er det aldri behov for rens. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 (redigert) Har prøvd dette en gang i ein 96 Mitsubishi L 200.qmi motorvask og denne metallbehandlingen.Kjøpte sånn dieseltilsetning og,pluss oljen deres. Tro det eller ei men det var som å få ny motor i bilen. Redigert 19.Februar.2014 av Ålahåve (see edit history) Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Hakkannen Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Den olja deres (Royal Purple) blir brukt av flere motorbyggere innen amcarmiljøet. For folk flest er vel Chip Foose en kjent bruker av oljene fra Royal Purple, uten at han kommer i kategorien motorbygger da, men kun som et eksempel. Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 20.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2014 I drevet er det vel Kon som kan begynne å slure? På kad 44 er det litt vanskelig å få ut all oljen. Hvordan blir det da å tilsette qmi? Hører at flere har gjort dette, og hvor nøye har dere vært med tanke på rengjøringen? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 20.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2014 Ja, hvis konen slurer er den enten feiljustert eller utslitt. Tilsetningsstoffer hjelper ikke mot dette. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 20.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2014 Generelt sett er jeg veldig skeptisk til lurium for å tilsette noe som skal bli fiksa..I motorverdenen er det som regel ikke det dem hevder i reklamene som er problemet om du har et motorproblem.. Er motoren sunn og frisk er det ihvertfal liten grunn til å ha i lurium. På mine båter biler MC ATV plenklippere osv, følger jeg instruksjonensboka til produktet, hvilken viskositet oljene skal ha og frekvensen for byttet, samt serviceintervaller. skal man først løse opp avleiringer koksing og dritt i en motor eller en motorkomponent må man vite hvor denne dritten blir av etterpå også synes jeg. Min eneste erfaring med slike produkt er på en Merchedes bandbus vi hadde, som var lit dauere enn vanlig.. versojon uten Turbo, husker ikke nummeret, dette var en gammel motor så Trommisen som jobber hos Toyota fikk renset motoren med middel dem hadde, og den ble faktisk betraktelig piggere i bakkene! Men dette ville vi nok ikke gjort om dette var en nyere model! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.