Jump to content

Qmi på volvo penta 290 dpe? Har noen prøvd dette?

Camarque44

Recommended Posts

Tjaaa.. hvorfor ikke . Jeg har behandlet begge mine gamle TAMD 71B maskiner 2 ganger med QMI bare positivt og si om det produktet. startet letter går mye jevnere på tomgang. har også kjøpt inn gir behandling, har planer om og ta disse nå til våren. Her inne vil du finne de som er totalt i mot og de som har bare positive uttalelser om tilsetningsstoffer.

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Er mange meninger for og i mot QMI her inne, det er det i alle fall ikke tvil om :giggle:

Hvis du først stoler på QMI for bruk i motoren kan jeg ikke se noen grunn for å ikke ta drevene også i samme slengen. QMI Norge kjører vel en garanti enda der de garanterer for at selve QMI-behandlingen ikke skal være det som skader motoren/girkassen? Selv har jeg brukt QMI både i bilmotorer, girkasser og nå i Mr.Perkins ombord. Er ikke annet enn fornøyd, selv om jeg ikke har merket effekt på alle motorene jeg har brukt produktet i. Noen virker uforandret, men andre har blitt markant mer lettstartede, røyker mindre og det kan i enkelte tilfeller virke som går bedre (akslerasjon). Det siste blir forsåvidt synsing fra min side, har verken tatt tiden eller forsket på emnet. Har også blitt kvitt uling i gir på en Corolla jeg hadde. Sånn sett (skal man tro reklamen) er det ikke dumt å bruke QMI forebyggende :smiley: Første gangen jeg brukte produktet var det etter tips og anbefaling fra andre med amcars og med mye mer peiling på motor enn meg. Så jeg tenkte at det kan ikke skade, er jo garanti og alt.

Normalt vedlikehold skal holde. Har prøvd forskjellige lurium opp igjennom årene i yrke som mekanikker. Kan ikke se at noe har virket. I ekstremt skittenene motorer har jeg brukt 50/50 olje å diesel en halvtimes tid på tomgang med godt resultat. På bensinmotorer med mye dritt i innsug å ventiler er vann på spruteflaske det beste.

Eneste som kanskje har hatt en hvis effekt er dyserens fra omega.

Norske båter er best!

Motorer kan ha godt av rens, men det kan gi bivirkninger.

Hvis gikassa eller drevet blir fullt av urenheter har du større problemer, hvis oljen virker som normalt blir det ikke skittent. I både motor og gir/drev skal oljen ta opp fourensingene og når du bytter olje blir det rent nok. Men forbrenningsgasser og rester av drivstoffet vil kunne forurense motoroljen utover det oljen kan ta opp. Med riktig olje og adekvate skiftinterval er det aldri behov for rens.

Generelt sett er jeg veldig skeptisk til lurium for å tilsette noe som skal bli fiksa..I motorverdenen er det som regel ikke det dem hevder i reklamene som er problemet om du har et motorproblem.. Er motoren sunn og frisk er det ihvertfal liten grunn til å ha i lurium. På mine båter biler MC ATV plenklippere osv, følger jeg instruksjonensboka til produktet, hvilken viskositet oljene skal ha og frekvensen for byttet, samt serviceintervaller. skal man først løse opp avleiringer koksing og dritt i en motor eller en motorkomponent må man vite hvor denne dritten blir av etterpå også synes jeg.

Min eneste erfaring med slike produkt er på en Merchedes bandbus vi hadde, som var lit dauere enn vanlig.. versojon uten Turbo, husker ikke nummeret, dette var en gammel motor så Trommisen som jobber hos Toyota fikk renset motoren med middel dem hadde, og den ble faktisk betraktelig piggere i bakkene! Men dette ville vi nok ikke gjort om dette var en nyere model!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...