Jump to content

Service på Toalett fra Jabsco

stkris

Recommended Posts

Hei - har lest innlegg her i lengre tid - men det er første gang jeg poster noe.

Har et toalett Jabsco 58040 som trenger service - nye pakninger og evt bytte de korte sorte slangene som krøller seg bak toalettet. (Ikke den lange til septiktanken).

Har forsøkt å google men blir ikke særlig klokere. Eneste jeg fant var en bedrift i Asker (http://www.lasashop.no/). Men det er tungvindt når du bor på vestlandet.

Er det noen som tilfeldigvis kjenner til en bedrift mellom Bergen og Stavanger som kan gjøre en slik service?

Jeg stod i kø for å betale noe i en BestMarine butikk, hvor kunden foran meg spurte om de kunne bytte service-kit på Jabscoen hans i seilbåten hans (lå i havna nedenfor), hvorav selgeren svarte: "Jeg kan selge deg service-kittet, men jeg tror ikke du får noen til å gjøre jobben for deg. Vi gjør det ikke !"

Måtte humre litt, da :smiley:

Jeg er glad jeg ikke har hatt besøk av rumenere i båten min i vinter !

Jeg skal også ta service på dassen til vårs.. Den pumpa ikke ut vannet da jeg kjøpte den. Etter jeg bytta den øverste pakningen ved pumpehåndtaket ble den omtrent bra så jeg hoppa over resten av servicen.. Må vel ta den nå til våren.. Skulle vel gjort det i fjor.... Har bare pissa i den så håper ikke det er så mye dritt der.....

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

En dritt jobb tja.

Fyll opp systemet med Eddikvann la stå et døgn pumpe ut, fyll opp med Kloridvann la det stå et døgn til skyll med vann,

så blir jobben betraktelig bedre.

http://www.mackengineering.co.uk/product_downloads/58020%20DELUX%20TOILETS.pdf

Sjekk dele priser på nett, mye og spare da.

PS. nytter ikke og følge med på sport og skrive her.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Astor skrev On 15.2.2014 at 15.11:

Ett godt tips: Bland eddikk (35%) og vann. Skyll ned og la det virke litt. Det aller meste av lukten blir borte og jobben går som en lek. Har akkurat overhalt doen ombord og byttet til ombygningssett til 12 volt, samt byttet til ny og større septikpumpe.

Er du fornøyd med TMC ombygningsettet? Tenker da på tilpasning ved montasje fra manuelt Jabsco og om støyen er så fæl som enkelte mener ;-)

Jeg har selv 10 tommeltotter dessverre.. Men på doen er det ikke så ille da du bare setter inn den delen som er lik den som sto der fra før. Vanskelig å gjøre feil.

Kan med fordel prøve å skylle litt med doen før du legger sesongens første kabel for sikkerhets skyld..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Worry II skrev On 16.2.2014 at 19.39:

Hva mener du er er fornuftig tillegg, stkris ?

Aner ikke - dobbel timebetaling? Eneste alternativ jeg kjenner per i dag er å ta med toalettet til Østlandet. Ikke billig det heller.

glalaks skrev On 17.2.2014 at 8.13:

Jeg har selv 10 tommeltotter dessverre.. Men på doen er det ikke så ille da du bare setter inn den delen som er lik den som sto der fra før. Vanskelig å gjøre feil.

Kan med fordel prøve å skylle litt med doen før du legger sesongens første kabel for sikkerhets skyld..

Takk for oppmuntrende ord - ligger vel an til en gjør-det-selv jobb.

Det å skru på disse toaletten er enklere enn du tror. Ikke akkurat drømmejobben men godt hva som er gjort. Et stort pluss er også at du blir kjent med hvordan ting fungerer til den dagen kommer der det IKKE fungerer lenger!

Skiftet forresten fra Jabsco manuelt til TMC elektrisk i dag. Jeg er konsekvent nøye med å flushe gjennom med ferskvann og septikvæske etter HVER tur. Så det var minimalt med septiklukt mens arbeidet pågikk idag.

bilde

bilde

Satte en kuleventil på inntaket for å kunne flushe med ferskvann og ikke saltvann! Håper det funker ;-)

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...