fjordling1967
Reisen med denne båten går videre, og nå har jeg fått tak i ny topplist som må byttes ut. Veldig flott trearbeid og det skal bli spennende å tilpasse denne til taket. Så etter denne sesongen har jeg bestemt meg for å gjøre en stor jobb utvendig. Tunnelen er ikke tett, så den må av. Gelcoat på tak og dekk har blitt tørr og har både sprekt opp og har krakelert rundt hele. Treverket innvendig trenger en oppussing, og da har jeg nok å gjøre.
Det jeg er veldig usikker på og ikke kan så mye som er hvordan jeg skal gå fram. Her trenger jeg råd:
1 Tunnel, få den av og slipe er greit, men hva skal jeg sparkle opp med? epoxy? Nye skruer i eller bare støpe fast tunnel?
2 ta av fenderlist og slipe ned også ok, men hva bruker jeg der, legge på nye lag polyester eller hva gjør man?
3 så det store, skal jeg lakke hele båten eller sprøytesparkle gelcoat? Tenker jeg vil ha noe som er slitesterkt. Da vi bruker båten!
4 Forsterking av motorfester innvendig må også gjøres, tror treverket der har trukket vann. Bruke vannfast finer eller bare vanlig og støpe inn med glassfiber eller epoxy?
5 hva gjør jeg med det ruglete belegget på dekk, noe triks for å lage dette på nytt? eller andre triks?
Kjør!