Jump to content

Nå kribler det etter å komme igang med ny båtsesong.

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Jeg var en tur i havnen i dag for å sjekke batteriene i båten. Og da begynte det virkelig å krible etter å komme igang med ny båtsesong. På denne tiden pleier det å ligge tykk is, gjerne 30cm i havnen med isfritt først i månedsskiftet mars/april.

Men slik ser det altså ut i dag!

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hjemmehavnen genlød for første gang i år af lyden af slibemaskiner her i weekenden. (en af dem var min..) Og som prognoserne ser ud nu, så kommer der ikke vinter de første par uger. Naturligvis kan marts godt byde på et solidt tilbagefald - de så vi jo sidste år. Men alt tyder på tidlig søsætning. Måske om 3-4 uger?

Jeg har to både, der spærrer for min, så jeg må håbe, at de er lige så utålmodige som jeg

Var tilbake i havnen etter to dager med nattefrost, og da var isen på plass i havnen.

Rolig nå Lars, det var natt-is nesten fra Moss til Son i går morges etter en natt med noen få minusgrader. Trodde nesten jeg måtte snu, men kom igjennom med et nødskrik.

Skal du sjøsette nå finner vi gjerne en plass til deg i Moss.

Redigert av Flid (see edit history)
  • 3 uker senere...

Det er vel nå bare å sette båt på sjøen, på Østlandet er det å lese at solen skal titte frem i morgen, første gang, siden jul :yesnod: Is på fjorden blir det neppe nå. Må være første gang jeg har tenkt på båtpuss i begynnelsen av mars.

Nå forstår jeg hvordan folk har det i nord under mørketiden :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...