Lars H. Startet 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2014 Hei. Jeg var en tur i havnen i dag for å sjekke batteriene i båten. Og da begynte det virkelig å krible etter å komme igang med ny båtsesong. På denne tiden pleier det å ligge tykk is, gjerne 30cm i havnen med isfritt først i månedsskiftet mars/april. Men slik ser det altså ut i dag! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Du ligger jo ytterst Lars H så da er det bare å rive av burka og hive på litt maling. Ps: husk stevnbeslaget og propellen, hehe :-) Skikkelig vårsfølelse nå. Årets første her på våre trakter. Var i Son en tur i går selv. Da var det vått og litt surt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Må ikke ramle utti der, for det er ikke mer enn 1,7 grad i vannet ! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Hjemmehavnen genlød for første gang i år af lyden af slibemaskiner her i weekenden. (en af dem var min..) Og som prognoserne ser ud nu, så kommer der ikke vinter de første par uger. Naturligvis kan marts godt byde på et solidt tilbagefald - de så vi jo sidste år. Men alt tyder på tidlig søsætning. Måske om 3-4 uger? Jeg har to både, der spærrer for min, så jeg må håbe, at de er lige så utålmodige som jeg Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Skikkelig vårstemning på Oscarsborg i dag!! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Nå kribler det veldig i alle båtbena ja! Men, nå begynner jeg å se enden på dette, er ikke så veldig mange dagene igjen nå ... Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Nå kribler det veldig i alle båtbena ja! Men, nå begynner jeg å se enden på dette, er ikke så veldig mange dagene igjen nå ... Herlig kalender! Måtte en liten tur ned i havna i dag, kribler nå med sol og plussgrader ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Regn på Lørdag og opphold på Søndag. Slipe på Lørdag, stoffe på Søndag og bestille trucken for å få den ut neste helg mon tro?? Veldig fristende gitt. Hadde vært veldig deilig å få båten på plass i båsen, rydda opp, fått på seila og hatt den liggende klar for tur. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Skikkelig vårstemning på Oscarsborg i dag!! Enda bedre lenger ut i Oslofjorden! For der er det ikke snø igjen. hehe. Mellom 7 og 10 grader i solen i ettermiddag. Fikk skikkelig påskestemning når jeg rundet over toppen på Jeløya på vei hjem i dag. Oslofjorden lå blank og knall blå. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Hehe. Det du ser av snø på bildet er det plogen har lagt igjen fra plassen :) Har sittet i solveggen uten jakke med kaffekoppen i pausene i dag, så det er varmt her og ;) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Tok en snartur i ettermiddag fra Ormøya og satte kursen mot Aker Brygge for en rask inspeksjon av fasilitetene. Var nydelig ute idag, 9 grader, sol og blikkstille. Blir jo litt ensom ute på fjorden, men traff faktisk en seilbåt som også hadde lagt turen innom Aker Brygge. Noen bilder fra i ettermiddag. http://www.naledi.no Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Var tilbake i havnen etter to dager med nattefrost, og da var isen på plass i havnen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
All In Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 I dag utsatte jeg fristelsen...... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Det snør her på Jeløya nå. Temp rundt 0, det legger seg på bakken, men ikke på veiene. Ser ut som om vi får en dag til med kuldegrader, så snur det til pluss igjen og regn. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 (redigert) Var tilbake i havnen etter to dager med nattefrost, og da var isen på plass i havnen. Rolig nå Lars, det var natt-is nesten fra Moss til Son i går morges etter en natt med noen få minusgrader. Trodde nesten jeg måtte snu, men kom igjennom med et nødskrik. Skal du sjøsette nå finner vi gjerne en plass til deg i Moss. Redigert 19.Februar.2014 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Kikket litt på langtidsvarselet. Føler at det neppe blir noe is av betydning og at en snart kan begynne å sjøsette. Nå går jo sågar snitt temp oppover fremover.... selv om vi naturligvis fortsatt har mulighetene til å få noen harde kolde...... Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
CB. Svart 7.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2014 Det er vel nå bare å sette båt på sjøen, på Østlandet er det å lese at solen skal titte frem i morgen, første gang, siden jul Is på fjorden blir det neppe nå. Må være første gang jeg har tenkt på båtpuss i begynnelsen av mars. Nå forstår jeg hvordan folk har det i nord under mørketiden Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Ida Marie III Svart 7.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2014 Satser på å starte på førstkommende søndag, vaske skroget, litt tc.nano på, bunnstoff, polere propell, vips utpå......onsdag, torsdag.. Joda, det kribler.. Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Vi henter båten 4.april - kom å se den på messa! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.