AndersReve Startet 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2014 Første post på som ny bruker her! Er på jakt etter min aller første båt, hvor kriteriene KUN er rimelig inngangsbillett for å teste båtlivet sammen med mine barn (og kone kanskje;). Har lokalisert en Askeladden 16 foter fra ca 1980 med sine kosmetiske defekter og fulle sjarm. Det følger med en 30 HK Mariner fra 1993. Det følger også med to kalesjer. Jeg kan også få med en Tredal båthenger til 20foter (greit med noe å gå på). Jeg anser dette som en grei pakke. Regner med at jeg kanskje må ta opp båten og vaske den skikkelig under, og kanskje en overhaling av motoren type oljeskift, plugger og diverse. Jeg kan skru, og har skrudd litt bil, MC og moped i oppveksten, men lite båt. Spørsmålet er om det er en OK pris om jeg får denne pakken for et feks 13 000,- ? Hva mener egentlig du den er verdt? Og når jeg reiser for å se og prøve dette vindunderet, hva bør jeg se etter for å finne ut om båten er verdt prisantydning? Båten befinner seg i Rogaland og det gjør jeg også ;) Setter pris på all input jeg kan få fra dere erfarne båtfolk. Sitér dette innlegget Link to post
baldrian Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Dersom båt ,motor og hengar er i ok stand må dette vere eit godt kjøp til 13000 kr.Truleg må dette ha ein verdi på i allefall det duble. Sitér dette innlegget Link to post
Dag Erik Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 hei. Ja, dette høres ut til å være ett godt kjøp - forutsatt at motor starter, kjøler og går greit - dette bør du sjekke før du gir bort noen penger. Likeledes må du sjekke under for skader - se etter ujevnheter, sår, og evnt avflassing av bunnstoff rundt kjøl, baug og akterspeil. Jeg har overvåket markedet siden 80 - tallet, og vil tro at "normal" salgspris på denne pakken i god stand- vil være mellom 20 - 30.000 kr. Om den er litt matt i gelcoat, eller det elektriske (bortsett fra til motor) ikke er helt "up to date" - er dette ofte relativt enkelt å fikse hvis du ikke har 10 tommeltotter. Lykke til:-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 (redigert) Om alt er i god stand er det grei pris. Men er motoren småsliten og endel endre enn oppgitt og hengeren gammel og dårlig ville jeg tenkt meg om litt. Hva det står oppgitt som pris på Finn og hva de blir solgt for er ofte langt unna hverandre. Har du fått noen bilder av den med motor og hengeren? Ser det bare er et arkivbilde på Finn. Redigert 19.Februar.2014 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Båtlivet blir surt, og inspirer ikkje til hverken bruk eller videre investeringer dersom feks en så gammel motor tuller seg. Så vær forberedt på det. Men med henger på kjøpet for 13000.- ville eg tatt sjansen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
-morten- Svart 19.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2014 Om det er den siste modellen Askeladden 16 så har de blitt omsatt for mellom 30-60.000 desiste årene, men det er jo alt etter utstyr motor og hvor vellholdt den er Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
AndersReve Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 (redigert) Endte opp med en meget velholdt 77-mod Askeladden 16, og en Yamaha 40HK fra 1997. Kalesj fra 2009. Styringen var ødelagt (fastrustet waier og derfor knekt styresnekke). Nye deler kostet meg i underkant av 3000 og båten ga jeg 20 000,- Veldig fornøyd med kjøpet, men tror selger dro en hvit da han sa at denne motoren har stått på båten før, for jeg måtte til med styrearm og stabiliteten til båten forteller meg at tilt må justeres og at jeg nok burde hatt en langstammet motor... Allikevel, veldig fornøyd med inngangsbilletten til båtlivet. Takk for tilbakemeldinger. Redigert 7.Juli.2014 av AndersReve (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.