Jump to content

Fleire enn meg som er lei klubbstoff i Seilmagasinet?

Ask

Recommended Posts

Enig med deg Ask. Jeg er hverken med i en seilklubb eller ønsker å bli medlem av en (i alle fall inntil videre) og har lite interresse av klubbstoffet i Seilmagasinet. Er med i nok av andre klubber og organisasjoner fra før, klarer ikke følge med på alt med dem heller og kjenner heller ikke behov for det.

Tror at som båtblader flest har nok Seilmagasinet et behov for å dekke et bredt marked. Har fulgt med diverse blader for diverse interessefelt opp gjennom årene. Det kan virke som at de bladene som overlever er de som dekker bredest målgruppe. Dessverre. Selv synes jeg f.eks. mer dedikerte blader for et felt ofte er langt mer interessant enn blader som bare pirker så vidt i overflaten av et emne, for å også å kunne bruke spalteplass på totalt uinteressante ting.

For min del synes jeg PBO er det bladet som fenger mest, der går de mer i dybden på ting uten for mye vas :thumbsup:

Seilas har jeg helt sluttet å kjøpe. Bare tester av store og dyre nye båter, i tillegg til regattaresultater. Seilmagasinet har litt mer stoff for de som allerede har båt, men også her er det dessverre ganske mye regattaresultater og klubbstoff fra Østlandet.

For oss som har båt og ikke bor på Østlandet er det helt uinteressant med blader fullstappet av tester av 2014-båtmodeller og resultater fra Bærum seilforening.

Practical Boat Owner er det beste bladet.

Abbonerte på både Seilas og seilmagasinet i flere år men pågrunn av stor del regattastoff bl.a så droppet jeg abbonementet.

Dog skal det sies at jeg har fått 6mnd gratis seilas igjen da jeg registrerte VHF men de har kun klart å levere ett (1) blad på 6mnd og når det kommer så få blader så kan man vel heller lese det hos tannlegen :giggle:

Bluewater og middelhavsseilerne er de eneste to magasinene jeg har ment har vært verdt kronene de siste årene

Redigert av Enzo (see edit history)

Det er vel sånn at seilas er for oslofiffen mens seilmagasinet er for grasrota ute i distriktet. Så kanskje du burde melde deg inn i KNS, Ask?

He he. Du kjenner meg betre enn som så, Fun Spyer:-)

Seilas er så navlebeskuande, på indre Oslofjorden, at det har eg slutta å lesa for mange år sidan.

Eg trur faktisk ikkje det er mange regattaer i verda som ikkje er stad x "sitt svar på Færder`n".

Når barskapløysinga i salongbordet er eit viktig kriterie i ein båttest, ja så seier det det meste.

Ask

Jeg synes det er helt OK at klubbene får en slik anledning til å ha medlemsider.

er det dessverre ganske mye regattaresultater og klubbstoff fra Østlandet.

Du skal ikke se bort fra at de fleste nordmenn bor på Østlandet. Du kan like det eller ikke, med slik er det.

Og, sist jeg kjente etter, lå hverken Askøy, Bergen, Bodø eller Åsane på Østlandet. Det skulle tatt seg ut.

Jeg synes det er helt OK at klubbene får en slik anledning til å ha medlemsider.

Du skal ikke se bort fra at de fleste nordmenn bor på Østlandet. Du kan like det eller ikke, med slik er det.

Og, sist jeg kjente etter, lå hverken Askøy, Bergen, Bodø eller Åsane på Østlandet. Det skulle tatt seg ut.

Tja, det bor ca 3 mil nordmenn andre steder en på Østlandet, så å si at de fleste bor på Østlandet er vel litt drøyt.

I Østlandsfylkene så blir faktisk Oppland fylke medregnet, og de grenser faktisk til M&R samt Sør Trøndelag.

Jeg regner ikke Oppland som det sentrale østlandet akkurat.

På radioen (NRK P1) i dag sa de at det i Oslo og Akershus nå bor over 1,2 millioner. Her er nok også (seil-)båttettheten størst.

Legg på Østfold, Buskerud og Vestfold, så tipper jeg vi har brorparten av fritidsbåtflåten. Kanskje ikke så rart at det er flest seilforeninger fra disse 5 fylkene som dominerer "Nytt fra foreningene"-bolken. Men som andre har skrevet så er Vestlandet også representert med flere foreninger. Og hvis Ytre Lofoten Seilforening vil være med får de nok lov til det.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...